معاون استاندار آذربایجان شرقی: دولت الکترونیک باید توسعه پیدا کند
اقتصاد ایران: ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت ثبت دقیق و بهموقع وقایع حیاتی در استان گفت: در عصر ارتباطات نباید تأخیری در ثبت تولد و فوت وجود داشته باشد و دستگاه ها موظفاند با اشتراک گذاری دادهها و توسعه دولت الکترونیک، زمینه برنامه ریزی دقیق و کاهش مراجعات حضوری مردم را فراهم کنند
مرتضی محمدزاده در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی آذربایجان شرقی اظهار کرد: هدف اصلی از تشکیل این شورا، ایجاد هماهنگی میان دستگاه های مرتبط برای ثبت بهموقع چهار واقعه حیاتی شامل تولد، مرگ، ازدواج و طلاق است تا آمار واقعی و قابل استناد در اختیار نهادهای تصمیم گیر قرار گیرد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی کاستی ها در ثبت به موقع وقایع، افزود: عدم ثبت ۱.۳ درصد از فوتی ها و ۱.۴ درصد از تولدها در بازه قانونی ۱۰ و ۱۵ روزه، با توجه به امکانات امروز کشور، قابل قبول نیست. در عصر ارتباطات و حاکمیت فناوری نباید چنین تأخیرهایی وجود داشته باشد و همه دستگاهها باید در جهت رفع آن همکاری کنند.
وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال به عنوان دستگاه اصلی در این حوزه نقش محوری دارد، گفت: اگر کوتاهی یا ضعف عملکردی از سوی سایر دستگاه ها وجود دارد، ثبت احوال باید آن را بررسی و اعلام کند تا با اقدامات اصلاحی مناسب، هماهنگی لازم برقرار شود.
محمدزاده پایگاه داده های ثبت احوال را یکی از مهم ترین منابع آماری دانست و ادامه داد: این پایگاه، مرجع اصلی آمارهای انسانی برای سیاست گذاری و برنامه ریزی است. داده های متقن و دقیق، پایه تصمیم سازی های کلان هستند و لازم است پس از تحلیل و پردازش، به صورت هدفمند در اختیار دستگاههای اجرایی قرار گیرند تا از آنها بهره برداری مطلوب شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اشتراک گذاری پایگاه های داده میان دستگاه های اجرایی تأکید کرد و گفت: نباید هر سازمانی به صورت جزیرهای عمل کند. اگر پایگاههای اطلاعاتی دستگاهها با یکدیگر به اشتراک گذاشته شود، برنامه ریزیها دقیقتر و تصمیمگیریها مؤثرتر خواهد بود.
محمدزاده بهعنوان نمونه به مشکل شناسایی ۱۲۰۰ بازمانده از تحصیل در استان اشاره کرد و افزود: دلیل اصلی این چالش، جزیرهای عمل کردن دستگاه هاست. اگر سازمانها بتوانند به سامانههای یکدیگر دسترسی داشته باشند، شناسایی و رفع چنین مواردی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام میشود.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری در روز یکشنبه ۱۸ آبان، محمدزاده در پایان بر ضرورت توسعه دولت الکترونیک تأکید کرد و گفت: ارائه خدمات فناورانه باید هر سال نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته باشد تا نیاز مردم به مراجعات حضوری به دستگاه های اجرایی کاهش یابد. دولت الکترونیک نه تنها موجب صرفه جویی در زمان و هزینهها میشود، بلکه اعتماد عمومی را نیز به کارآمدی نظام اداری افزایش میدهد.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه