یک مسئول: رویداد "ایران جان" میتواند تصویر واقعی و امیدبخش از خراسانجنوبی منتقل کند
اقتصاد ایران: ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مسئول ایسنا خراسان جنوبی با بیان این که رویداد ایران جان میتواند تصویر واقعی و امیدبخش از استان را منتقل کند، گفت: برنامه «ایران جان» میکوشد چهره واقعی این استان را فراتر از کلیشههای کویری نشان دهد؛ استانی که با محصولاتی چون زعفران و زرشک، معادن زرخیز، دانشگاههای پویا و فرهنگی غنی و هزاران ظرفیت دیگر، برنامه «ایران جان» میکوشد چهره واقعی این استان را فراتر از کلیشههای کویری نشان دهد.
مجتبی ابراهیمی رومنجان، با اشاره به رویداد «ایران جان»، اظهار کرد: این رویداد که با هدف معرفی ظرفیتها، توانمندیها و ویژگیهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استانهای مختلف کشور تولید شده، در واقع سیمای واقعی این استان را در حوزههایی چون گردشگری، صنایعدستی، کشاورزی، فرهنگ بومی و دستاوردهای علمی و صنعتی به تصویر بکشد.
وی با اشاره به ظرفیتهای این استان کمتر شناخته شده، بیان کرد: خراسان جنوبی استانی با ظرفیتهای بینظیر است که متأسفانه در سطح ملی کمتر معرفی شده؛ از زعفران و زرشک و عناب گرفته تا جاذبههای طبیعی و تاریخی، نیروی انسانی متعهد و دانشگاههای فعال که این موارد میتوانند در مسیر توسعه استان مؤثر باشند.
مدیرمسئول ایسنای خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه برنامههایی مانند ایران جان میتوانند تصویر واقعی و امیدبخش از استان را منتقل کنند و به جذب سرمایهگذاری، گردشگر و حتی توجه ملی به مسائل توسعهای استان کمک کنند، تصریح کرد: از سویی؛ رسانههای محلی میتوانند مکمل برنامههای ملی باشند چنانکه در ایسنای خراسان جنوبی سعی داریم با تولید گزارشهای تحلیلی و خبری، پیشزمینه آگاهی مردم را بالا ببریم تا وقتی برنامههایی مانند «ایران جان» پخش میشود، مخاطب درک عمیقتری از موضوع داشته باشد.
ابراهیمی رومنجان با بیان اینکه از سوی دیگر، بازتاب بازخورد مردم و معرفی سوژههای تازه به تیم تولید این برنامهها از وظایف رسانههای محلی است، ادامه داد: تأثیر این برنامه میتواند بسیار عمیق باشد. خراسان جنوبی در ذهن بسیاری از مردم کشور، استانی کویری و کمبرخوردار شناخته میشود، در حالیکه واقعیت بسیار متفاوت است. این استان یکی از امنترین، فرهنگیترین و مستعدترین نقاط ایران برای سرمایهگذاری و گردشگری است.
وی بیان کرد: وقتی چنین برنامهای در سطح ملی پخش میشود، افکار عمومی نسبت به استان تغییر میکند، توجه سرمایهگذاران و گردشگران افزایش مییابد و احساس تعلق مردم استان به زادگاهشان تقویت میشود. رسانهها باید تصویر امید و حرکت را از خراسان جنوبی به کشور منتقل کنند، و «ایران جان» دقیقاً در همین مسیر گام برمیدارد.
ابراهیمی رومنجان با تاکید بر کاهش شکافهای فرهنگی در کشور با توجهات رسانهای، افزود: در واقع، «ایران جان» تنها یک برنامه تلویزیونی نیست؛ یک حرکت فرهنگی است برای بازشناسی ایران واقعی — ایرانی که از تنوع فرهنگی و جغرافیایی خود الهام میگیرد.
وی تصریح کرد: امیدوارم مردم استان حتماً این برنامه را ببینند و آن را به دیگران معرفی کنند. معرفی درست خراسان جنوبی، وظیفه همه ما در زندگی روزمره و رسانه است؛ در واقع این برنامه فرصتی است تا با افتخار بگوییم خراسان جنوبی سرزمین ظرفیتهاست.
وی در پایان یادآور شد: هر یک از ما میتوانیم سفیر معرفی خراسان جنوبی باشیم. ایران جان فرصتی است تا نشان دهیم خراسان جنوبی سرزمین انسانهای پرتلاش، فرهنگ غنی و آیندهای روشن است.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه