دانشآموز: دوگانگی در متولی اجرای پروژههای ریلی مانع پیشرفت شده است
اقتصاد ایران: پیشوا- فرماندار پیشوا با اشاره به کندی اجرای طرحهای ریلی در جنوبشرق استان تهران گفت: دوگانگی میان مترو تهران و راهآهن، مانع اصلی پیشرفت این پروژهها بوده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حمید دانش آموز، بعد از ظهر شنبه، در جمع خبرنگاران، با تأکید بر ضرورت توسعه حملونقل ریلی در جنوب شرق استان تهران گفت: با توجه به بافت جمعیتی این منطقه، ایجاد شبکه ریلی منظم و کارآمد از مطالبات اصلی مردم و یکی از دغدغههای جدی مسئولان است.
دانشآموز در ادامه با اشاره به اهمیت اتصال شهرستانهای اطراف تهران به شبکه ریلی اظهار داشت: با توجه به وابستگی شغلی و اقتصادی ساکنان شهرستانهای اطراف پایتخت، از جمله ورامین، پیشوا و پاکدشت به تهران، موضوع حملونقل ریلی و مترو به یکی از نیازهای اساسی مردم تبدیل شده است.
وی افزود: از سالهای گذشته این موضوع در دستور کار دولتها قرار داشته، اما به دلیل دوگانگی در تعیین متولی پروژه میان شرکت مترو تهران و راهآهن جمهوری اسلامی، عملاً روند اجرایی آن با کندی مواجه شده است. در مقاطع مختلف تصمیم گرفته شد طرح به مترو واگذار شود و سپس مجدداً به راهآهن بازگردد که همین رفت و برگشتها مانع پیشرفت کار شده است.
فرماندار پیشوا ادامه داد: در سفر اسفندماه رئیسجمهور به استان تهران و همچنین بازدید اخیر ایشان از محور ریلی اسلامشهر تا پیشوا، موضوع حملونقل ریلی بهعنوان یکی از مطالبات عمومی مردم جنوب شرق استان مطرح شد که با پیگیری فرمانداران، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس، در دستور بررسی ویژه قرار گرفت.
دانشآموز گفت: بر اساس تدبیر رئیسجمهور، مقرر شده است ۹ رام ریلباس بهصورت موقت برای مسیر تهران–ورامین–پیشوا تأمین اعتبار و وارد مدار بهرهبرداری شود تا بخشی از مشکلات تردد مردم در این مسیر کاهش یابد.
وی تصریح کرد: افزایش تعداد رامهای قطار و تنظیم ساعت حرکت آنها میتواند به شکل موقت دسترسی مردم به تهران را تسهیل کند، اما برای حل ریشهای مسئله باید ساختار مستقلی برای مدیریت حملونقل ریلی در استان تهران ایجاد شود.
فرماندار پیشوا با اشاره به پیگیریهای استانداری تهران اظهار داشت: پیشنهاد شده است شرکت یا سازمان حملونقل ریلی ویژه استان تهران زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود تا بتوان موضوعات ریلی در اطراف پایتخت را به صورت متمرکز و مؤثر پیگیری کرد.
وی افزود: مناطق غربی و شرقی استان از جمله پرند، رباطکریم، بهارستان، ورامین، پاکدشت و پیشوا اکنون در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند و تأسیس این شرکت میتواند زمینه اجرای پروژههای زیرساختی و جذب اعتبارات را فراهم کند.
دانشآموز در پایان خاطرنشان کرد: با دستور رئیسجمهور، تعمیرات اساسی شبکه ریلی جنوب شرق استان و تأمین منابع از محل توسعه زیرساختهای ریلی در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم با بهرهبرداری از ریلباسهای جدید، شاهد گامهای عملی در مسیر توسعه حملونقل ریلی و تسهیل تردد مردم این منطقه باشیم.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه