درویشی: فعالسازی دفتر مشارکتهای مردمی راهگشای توسعه طرحهای آبی است
اقتصاد ایران: کرمانشاه - مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه گفت: با فعالشدن دفتر مشارکتهای مردمی و تکیه بر ظرفیتهای قانونی، میتوان سرمایههای عمومی را در مسیر توسعه پایدار طرحهای آبی بهکار گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه، نخستین جلسه دفتر مشارکتهای مردمی و طرحهای زودبازده شرکت آب منطقهای کرمانشاه با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران این شرکت در محل سالن جلسات برگزار شد. در این نشست، موضوع تقویت همکاریهای عمومی–خصوصی و راهکارهای جذب سرمایههای مردمی در طرحهای مرتبط با منابع آب و توسعه منطقهای مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای جلسه، کمال طاهری مدیر دفتر مشارکتهای مردمی، گزارشی از اهداف، برنامهها و مدلهای اجرایی این دفتر ارائه کرد و گفت: ایجاد بستر قانونی برای ورود مردم به طرحهای توسعهای، زمینهساز رونق اقتصاد محلی، افزایش بهرهوری و صیانت بهتر از سرمایههای ملی خواهد بود.
وی به نمونههای موفق اجرای مشارکت در برخی استانها اشاره کرد و افزود: تجربهها نشان داده هرجا مردم در کنار دولت بودهاند، پروژهها هم سریعتر پیش رفته و هم نتیجه پایدارتری داشتهاند.
در ادامه، بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه، با تأکید بر رویکرد تازه این شرکت در استفاده از ظرفیت مشارکتهای مردمی، اظهار کررد: نگاه ما به دفتر مشارکتهای مردمی، نگاهی صرفاً تشریفاتی نیست بلکه یک نیاز واقعی و عملیاتی است که باید مبنای برنامهریزی توسعهای قرار گیرد.
وی با اشاره به سرمایهگذاریهای کلان دولت در طرحهای آبی گفت: حجم عظیمی از داراییهای ملی در این بخش انباشته شده و لازم است با استفاده از ظرفیتهای قانونی، از این سرمایهها در جهت ایجاد فرصتهای جدید اقتصادی بهرهبرداری شود. درویشی تأکید کرد رویکرد جدید شرکت، تبدیل نگاه صرفاً دولتی به نگاه تعاملی میان مردم، بخش خصوصی و مجموعههای مدیریتی است.
مدیرعامل شرکت افزود: «ایدههای خلاق، پیگیری مجدانه و همدلی عمومی، سه عامل اساسی در تحقق اهداف دفتر مشارکتهای مردمی است.» او از معاونان و مدیران شرکت خواست با تقویت روحیه کار گروهی و ارائه طرحهای کاربردی، زمینه جلب اعتماد و مشارکت فعال مردم و سرمایهگذاران را فراهم کنند.
درویشی در بخش دیگری از سخنان خود تسهیلگری، قانونمداری و نگاه بینبخشی را از مهمترین الزامات موفقیت در جذب منابع مالی دانست و افزود: بدون هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و آگاهیبخشی به جامعه، دستیابی به اهداف کلان توسعهای امکانپذیر نیست.
وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به نتایج مثبت تشکیل دفتر مشارکتهای مردمی اظهار کرد: فعالسازی این ساختار میتواند زمینهساز تحولات جدی در بخش مدیریت منابع آب باشد و علاوه بر افزایش بهرهوری، گامی ماندگار در مسیر توسعه اقتصادی استان کرمانشاه به شمار رود.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه