آمازون یک استارت آپ هوش مصنوعی را تهدید کرد
اقتصاد ایران: پرپلکسیتی ای آی اعلام کرد تهدیدی حقوقی از آمازون دریافت کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمازون از این استارت آپ خواسته تا عاملهای هوش مصنوعی در مرورگر کامت خود را از خرید کردن به جای کاربران پلتفرم تجارت الکترونیک آمازون منع کند.
استارت آپ پرپلکسیتی که در میانه شکوفایی دستیارهای هوش مصنوعی به سرعت و ناگهانی رشد کرد، ادعاهای آمازون را رد و اعلام کرد این غول خرده فروشی آنلاین از سلطه خود برای سختتر کردن رقابت در بازار سوءاستفاده میکند.
پرپلکسیتی این اقدام آمازون را تهدیدی وسیعتر برای حق انتخاب کاربران و آینده دستیارهای هوش مصنوعی دانست و در یک پست وبلاگی در این باره نوشت: قلدری زمانی رخ میدهد که شرکتهای بزرگ از تهدیدهای حقوقی و ارعاب برای مسدودسازی نوآوری استفاده و زندگی را برای افراد بدتر میکنند.
از سوی دیگر غول خرده فروشی آنلاین بارها اعلام کرد از پرپلکسیتی خواسته پلتفرم خرده فروشی آنلاین آمازون را از مرورگر کامت حذف کند، به خصوص آنکه این مرورگر تجربه خرید و خدمات مشتریان ضعیفی ارائه میکند.
همچنین آمازون در بیانیه ای نوشت: اپ های طرف ثالثی که برای کاربران خرید میکنند باید به طورشفاف و صادقانه عمل کنند و به تصمیم کسب و کارهای دیگر برای شراکت در این امر احترام بگذارند.
دشمنی میان آمازون و پرپلکسیتی نشان دهنده جدل نوظهوری درباره شیوه قانونمندسازی استفاده روزافزون از عاملهای هوش مصنوعی و شیوه تعامل آنها با وب سایتها است.
پرپلکسیتی از جمله انبوه استارت آپ های هوش مصنوعی خواستار بازآفرینی مرورگر وب با در نظر گرفتن هوش مصنوعی است. هدف چنین اقدامی آن است که هوش مصنوعی بیش از پیش خودکار شود و بتواند فعالیتهای آنلاین روزمره از جمله تهیه پیش نویس ایمیل تا تکمیل فرایند خرید را انجام دهد.
آمازون خود مشغول توسعه ابزارهای مشابهی از جمله Buy For Me، ویژگی که به کاربران اجازه میدهد داخل اپ از برندهای مختلف خرید کنند و Rufusیک دستیار هوش مصنوعیکه میتواند محصولات را پیشنهاد و سبد خرید را مدیریت کند، است.
مرورگر کامت متعلق به پرپلکسیتی به عنوان یک دستیار عمل میکند که میتواند خرید انجام دهد و از جانب کاربر مقایسه انجام دهد. این شرکت اعلام کرده اطلاعات محرمانه کاربران به طور محلی باقی میماند و هیچ گاه در سرورهای آن ذخیره نمیشود. این شرکت اعلام کرد: خرید آسانتر به معنای تراکنشهای بیشتر و مشتریان خوشحالتر است. اما آمازون اهمیت نمیدهد، آنها بیشتر به ارائه تبلیغات برای کاربران اهمیت میدهند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه