خودروی جدید مزدا هوا را تمیز میکند!
اقتصاد ایران: مزدا ویژن X کوپهٔ کانسپت چشمگیری با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی با پیشرانهٔ وانکل است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد و هنگام حرکت هوا را تصفیه میکند!
پدال: مزدا ویژن X کوپهٔ کانسپت چشمگیری با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی با پیشرانهٔ وانکل است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد و هنگام حرکت هوا را تصفیه میکند!
مزدا در نمایشگاه حملونقل ژاپن از یک کانسپت خیرهکننده به نام ویژن X کوپه پردهبرداری کرد؛ خودرویی که نهتنها با طراحی جذاب و پیشرانه قدرتمند خود آینده را به تصویر میکشد، بلکه با یک نوآوری شگفتانگیز، قدمی فراتر از خودروهای پاک امروزی برداشته است. این کوپه چهاردر زیبا به یک پیشرانه هیبریدی وانکل با قدرت ۵۱۰ اسب بخار مجهز شده و از فناوری پیشرفتهای برای جذب کربن بهره میبرد که عملاً هوا را در حین حرکت تمیز میکند.

این خودرو چشمانداز مزدا برای سال ۲۰۳۵ را نشان میدهد. قلب تپنده ویژن X یک سیستم پلاگینهیبریدی است که از یک پیشرانهٔ وانکل توربوشارژ، یک موتور الکتریکی و یک باتری (با ظرفیت نامشخص) تشکیل شده است. این مجموعه، علاوه بر قدرت چشمگیر، امکان پیمایش ۱۶۰ کیلومتر در حالت تمام الکتریکی و برد کلی ۸۰۰ کیلومتر را فراهم میکند. ویژن X بازآفرینی زبان طراحی مشهور کودو مزدا نیست، بلکه پالایشی هوشمندانه از آن است.

در نمای جلو، یک جلوپنجره کاملاً بسته با تزئیناتی شبیه به دندان نیش، چراغهای باریک و ورودی هوای عریض، چهرهای تهاجمی به آن بخشیده است. بدنه سیال و آیرودینامیک خودرو فاقد دستگیرههای در و آینههای جانبی سنتی است. سقف با شیبی تند و طولانی به بخش عقب متمایز خودرو و چراغهای بازیگوش آن میرسد. این کانسپت با طول ۵۰۵۰ میلیمتر، حتی از مرسدس بنز CLS که روزی تعریفکننده کلاس کوپههای چهاردر بود، بزرگتر است.

درحالیکه بسیاری از خودروسازان امروزی کابین را با نمایشگرهای بزرگ پر میکنند، مزدا رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است. فضای داخلی ویژن X مطالعهای در طراحی مدرن است. یک صفحه آمپر دیجیتال که به سه عقربه مجزا با گرافیک الهامگرفته از مدلهای کلاسیک تقسیم شده، در کنار نمایشگری مشابه روی فرمان، جلوهای خاص ایجاد کرده است. علاوه بر این، یک سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر برای سرنشین جلو نیز تعبیه شده است. دو صندلی مجزای عقب و تودوزی دورنگ شیک، از دیگر ویژگیهای برجسته کابین این خودرو است.
مزدا با ترکیب سوخت کربن خنثی برگرفته از ریزجلبکها و فناوری اختصاصی جذب دیاکسید کربن، این کانسپت را به یک ماشین تصفیه هوا تبدیل کرده است. به گفته مدیرعامل مزدا، ریزجلبکها در حین رشد CO۲ را جذب میکنند و روغن ذخیرهشده در سلولهایشان به سوخت کربن خنثی تبدیل میشود. علاوه بر این، سیستم جذب کربن مزدا، دیاکسید کربن را مستقیماً از اگزوز خودرو جدا کرده و آن را برای کمک به رشد محصولات کشاورزی یا تولید مواد کربنی با کارایی بالا ذخیره میکند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه