حرکت «سایپا» به سمت نسل جدید موتور با هدف خودکفایی ۶۰ درصدی
اقتصاد ایران: «سایپا» با پروژههای نوین توسعه محصول به استقبال آینده صنعت خودرو میرود
به گزارش اخبار خودرو ، مهدی رادمنش، قائممقام مدیرعامل و عضو هیاتمدیره گروه سایپا در حاشیه بازدید از بیستوپنجمین نمایشگاه صنعت تهران و غرفه گروه سایپا گفت: «خوشبختانه امسال شاهد حضور منسجم و قدرتمند گروه سایپا در نمایشگاه صنعت هستیم. تمامی شرکتهای تولیدی زیرمجموعه در این رویداد حضور دارند و جدیدترین دستاوردها، محصولات و فناوریهای خود را به نمایش گذاشتهاند.»
سایپا در حوزه توسعه محصول گامهای موثری برداشته است
عضو هیاتمدیره گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: «با وجود محدودیتهای مالی، سایپا در حوزه توسعه محصول گامهای موثری برداشته و چندین محصول جدید را نیز به بازار عرضه کرده است. بر این اساس تا پایان سال چند محصول جدید دیگر نیز به سبد تولید افزوده خواهد شد که بیانگر پویایی و حرکت روبهجلوی این گروه است.»
وی افزود: «نمایشگاه امسال فرصتی ارزشمند برای نمایش توانمندیهای سایپا و شرکتهای تابعه در حوزههای مختلف است. یکی از محورهای اصلی تمرکز ما در دوره اخیر، توسعه قوای محرکه بوده است؛ بخشی که در گذشته با چالشهایی روبهرو بود؛ اما با شکلگیری تیم مدیریتی جدید، در اولویت برنامههای گروه قرار گرفت و اقدامات موثری در آن انجام شد.»
رادمنش با اشاره به پروژه توسعه خانواده موتورهای جدید سایپا گفت: «با همکاری شرکت مگاموتور، مرکز تحقیقات و معاونت مهندسی گروه، روند طراحی و توسعه یک خانواده موتور جدید آغاز شده است. هدف از اجرای این پروژه، ایجاد تحولی بنیادین در حوزه قوای محرکه و پاسخگویی به نیازهای محصولات متنوع سایپا است. با استفاده از ظرفیتهای داخلی و توان زنجیرهتامین کشور، دستیابی به بیش از ۶۰ درصد خودکفایی در تولید این موتورها پیشبینی میشود.»
موتور جدید سایپا از سال آینده تجاری میشود
وی در ادامه افزود: «نخستین نمونه از این خانواده موتور از سال آینده روی محصولات سایپا نصب خواهد شد و خطوط تولید آن طی حدود ۱۸ ماه آینده به بهرهبرداری کامل میرسد. ظرفیت تولید سالانه این موتورها بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه برآورد شده است که علاوهبر تامین نیاز داخلی گروه، قابلیت عرضه به سایر خودروسازان کشور را نیز خواهد داشت.»
قائممقام مدیرعامل سایپا با تاکید بر استفاده از فناوریهای بهروز اظهار کرد: «در طراحی این خانواده موتور، از فناوریهایی بهره گرفتهایم که در جهان در مرحله اوج توسعه قرار دارند؛ نه فناوریهای قدیمی یا در حال خروج از چرخه تولید. از این رو، این موتور توان پاسخگویی به نیازهای محصولات آینده صنعتخودرو کشور را بهطور کامل خواهد داشت.»
رادمنش در پایان گفت: «در صورت مشارکت سایر خودروسازان در این پروژه و افزایش تیراژ تولید به سطح اقتصادی، منافع آن برای همه فعالان صنعتخودرو قابلتوجه خواهد بود. تولید اقتصادی و تیراژ بالا از اصول اصلی صنعت جهانی خودرو است و سایپا مصمم است با تکیه بر همافزایی داخلی به این هدف دست پیدا کند.»
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه