تعداد میادین میوه و ترهبار پایتخت به 321 مورد رسید/ 53 درصد میادین در مناطق جنوبی
اقتصاد ایران: معاون شهردار پایتخت با بیان اینکه هدفگذاری ما احداث 120 میدان جدید بود که تاکنون نزدیک به 50 میدان تحویل شهروندان شده گفت: سایر پروژهها در دست اجراست.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین افتتاحیه 6 بازار میوه و ترهبار در 6 محله از شهر تهران در قالب یکصد و نود و یکمین پویش امید و افتخار با حضور داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیطزیست شهرداری تهران و مهدی بختیاریزاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و ترهبار شهرداری تهران برگزار شد.
گودرزی در حاشیه مراسم در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تداوم برنامههای شهرداری در توسعه خدمات محلی گفت: همانطور که در افتتاحیههای پیشین به مردم قول داده بودیم، روند توسعه بازارها و ارائه خدمات محلهای را ادامه دادهایم. براساس برآوردها و درخواستهای مردمی، امروز تمامی محلههای شهر تهران از خدمات میادین میوه و ترهبار برخوردار شدهاند. در همین راستا، امروز شش میدان جدید به مجموعه میادین شهر افزوده میشود و تعداد کل آنها از 315 میدان به 321 میرسد.
گودرزی ادامه داد: البته برخی از میادین پیشین در مرحله بازسازی اساسی قرار دارند. با توجه به اینکه تهران دارای 353 محله است و بعضی از محلهها جمعیت زیادی دارند، ممکن است به بیش از یک میدان نیاز داشته باشند. از روز نخست، هدفگذاری ما احداث 120 میدان جدید بود که تاکنون نزدیک به 50 میدان نهایی و تحویل شهروندان شده و سایر پروژهها نیز در دست اجراست.
وی در تشریح موانع پیشِرو افزود: در برخی محلهها به دلیل نبود زمین مناسب، اجرای طرح با تأخیر مواجه شده است. در مواردی شهرداری زمینهایی را پیشنهاد داده، اما ساکنان محل بهدلیل نگرانی از ایجاد ترافیک یا مزاحمتهای احتمالی مخالفت کردهاند. ما نمیخواهیم مردم را دچار زحمت کنیم؛ هدف ما توسعه خدمات در نقاطی است که خود مردم خواهان آن هستند. هرجا زمین مناسب با پیوستهای ترافیکی و زیستمحیطی قابلقبول وجود داشته باشد، قطعاً موضوع توسعه دنبال خواهد شد.
معاون شهردار تهران درباره طرحهای مشارکتی نیز اظهار کرد: در برخی پروژهها از ظرفیت مشارکت مردمی و بخش خصوصی بهره میبریم. نخستین پروژه دوگانه ما در منطقه 17 اجرا شده که طبقه همکف آن به میدان میوه و ترهبار و طبقه دوم به مجموعه ورزشی اختصاص دارد. همزمان پنج پروژه دیگر نیز امروز به بهرهبرداری میرسد. خدمترسانی محلی به مردم همچنان در اولویت برنامههای ما قرار دارد.
وی درباره تمرکز بیشتر بر مناطق جنوبی شهر تصریح کرد: این سیاست آگاهانه اتخاذ شده است. بر اساس برآوردهای کارشناسی و درخواستهای مردمی، به این نتیجه رسیدیم که جنوب تهران باید سهم بیشتری از خدمات میوه و ترهبار و سایر خدمات شهری داشته باشد. هماکنون 53 درصد میادین در نیمه جنوبی و 47 درصد در نیمه شمالی شهر قرار دارند. هدف ما برقراری عدالت در توزیع خدمات است، نه نادیده گرفتن بخشی از شهر. هرکجا ظرفیت و مشارکت مردمی وجود داشته باشد، توسعه خدمات ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام/
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه