نوسازی ۱۵ پلهبرقی در خط ۴ متروی تهران
اقتصاد ایران: معاون شرکت بهرهبرداری متروی تهران از نوسازی ۱۵ پلهبرقی در خط ۴ خبر داد و گفت: تعویض قطعات و بهروزرسانی ایمنی برای افزایش راحتی و ایمنی مسافران انجام میشود.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجتالله قائد رحمتی، معاون مهندسی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، با اشاره به فعالیت هزار و ۳۲۶ دستگاه پلهبرقی در خطوط هفتگانه متروی تهران اظهار کرد: این تجهیزات بخش جداییناپذیر از زیرساختهای خدماتی مترو به شمار میروند و نقشی مهم در تسهیل تردد مسافران، بهویژه سالمندان، بانوان، کودکان و افراد دارای محدودیت حرکتی دارند.
وی افزود: اهمیت این تجهیزات به حدی است که خرابی حتی یک دستگاه، بلافاصله مورد توجه افکار عمومی و رسانهها قرار میگیرد.
قائد رحمتی درباره نحوه نگهداری و عملکرد پلهبرقیها توضیح داد: با توجه به حجم بالای تردد و گستردگی خطوط، سیاست شرکت بر این است که زمان توقف هر دستگاه به حداقل ممکن برسد و تعمیرات در کوتاهترین زمان انجام شود.
معاون مهندسی شرکت بهرهبرداری مترو همچنین از اجرای برنامه اورهال (بازسازی کامل) ۱۵ دستگاه پلهبرقی در خط ۴ مترو طی سال جاری خبر داد و گفت: این طرح شامل تعویض قطعات اصلی، بهروزرسانی سیستمهای ایمنی و افزایش عمر مفید دستگاههاست.
وی درباره توزیع پلهبرقیها در خطوط مختلف نیز گفت: در میان خطوط هفتگانه، خط ۳ با ۲۸۷ دستگاه بیشترین و خط ۵ با ۳۱ دستگاه کمترین تعداد پلهبرقی را دارد که علت آن روباز بودن بیشتر ایستگاههای خط ۵ است. همچنین ایستگاه تئاتر شهر با ۴۴ دستگاه پلهبرقی رکورددار میان تمامی ایستگاههای متروی تهران محسوب میشود.
قائدرحمتی با بیان اینکه در ایستگاههای مترو از ۱۰ برند مختلف پلهبرقی استفاده شده است، افزود: این تنوع برندها موجب شده تیمهای فنی شرکت بهرهبرداری مترو دانش فنی گستردهای در زمینه تعمیر و نگهداری این تجهیزات کسب کنند. وی تأکید کرد: در سالهای اخیر با تأمین بهموقع قطعات و آموزش نیروهای تخصصی، سطح آمادهبهکاری پلهبرقیها در وضعیت پایدار حفظ شده است.
وی همچنین به موضوع شفافسازی و اطلاعرسانی عمومی اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش اعتماد و آگاهی شهروندان، سامانهای در پیامرسان «بله» طراحی و راهاندازی شده است که از طریق آن، مسافران میتوانند روزانه از وضعیت روشن یا خاموش بودن پلهبرقیهای مترو مطلع شوند. این اقدام گامی در جهت تحقق مدیریت هوشمند شهری و برقراری ارتباط دوسویه با مردم است.
قائدرحمتی در پایان خاطرنشان کرد: پلهبرقیها دیگر تنها وسیلهای برای راحتی نیستند، بلکه نماد کیفیت خدمات شهری و بخشی از حق روزمره شهروندان در استفاده از حملونقل عمومی ایمن، کارآمد و در دسترس به شمار میروند. شرکت بهرهبرداری متروی تهران نیز با تکیه بر تجربه، تخصص و تعهد کارکنان خود، تلاش میکند این زیرساخت مهم را در بهترین وضعیت عملکردی حفظ کند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه