پیشبینی اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومانی برای خرید ناوگان حملونقل عمومی شهر صدرا در فارس
اقتصاد ایران: ایسنا/فارس نائبرئیس کمیسیون حملونقل شورای اسلامی شهر صدرا از پیشبینی اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومانی برای خرید ناوگان حملونقل عمومی خبر داد و گفت: در صورت تحقق این بودجه، از مجموع دو هزار میلیارد تومان اعتبارات سال جاری، این رقم صرف خرید ناوگان خواهد شد و حدود ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید قابل خریداری است، اما تاکنون منابع مالی آن تأمین نشده و بودجه باید محقق شود.
روحالله شجاعیان، در گفتوگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برنامهریزیهای آینده اظهار کرد: برای حملونقل درونشهری شش خط جدید مطالعه شده است تا در صورت اجرا، خطوط فعلی از سه به شش خط افزایش یابد و بخش زیادی از شهر تحت پوشش حملونقل عمومی قرار گیرد.
نائبرئیس کمیسیون حملونقل شورای شهر صدرا افزود: در صورت اتصال جاده قرهپیری، تردد برونشهری تسهیل و دسترسی به مترو فراهم میشود و از نظر زمانی نیز مسافت کاهش قابلتوجهی خواهد یافت.
وی بیان کرد: در حال حاضر هفت دستگاه میدلباس برونشهری در مسیر فلکه سنگی تا بزین فعال است.
وی افزود: در داخل شهر ۳۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد اما حدود ۱۴ دستگاه آن فعال است. همچنین دو دستگاه ون، پنج مینیبوس جدید و دو مینیبوس در خط شهید سلیمانی به اطلسی در حال فعالیت هستند و هفت مینیبوس قدیمی نیز در خطوط شهری تردد دارند.
شجاعیان با اشاره به وضعیت تردد بین صدرا و شیراز گفت: هر ساعت یک اتوبوس از صدرا به سمت فلکه اطلسی حرکت میکند. علاوه بر این، یک اتوبوس نیز شبهای جمعه برای زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در نظر گرفته شده که با توجه به افزایش تقاضای شهروندان، برنامهریزی برای افزایش تعداد این سرویسها در دستور کار قرار دارد. این اتوبوس ساعت ۱۶ حرکت کرده و ساعت ۲۰ بازمیگردد.وی ادامه داد:
شجاعیان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص خط مستقیم صدرا به میدان نمازی شیراز نیز گفت: علیرغم موافقت فرخزاده، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز، اجرای این خط نیازمند موافقت شورای ترافیک استان است و هنوز ایستگاه نمازی نهایی و محقق نشده است.
به گزارش ایسنا، شهر صدرا یکی از شهرهای جدید استان فارس با مساحت قریب ۱۷ هزار هکتار است و جمعیتی قریب ۲۵۰ هزار نفر در آن ساکن هستند و با توجه به احداث بزرگترین سایتهای نهضت ملی مسکن استان فارس در این شهر، در آینده شاهد افزایش جمعیت چند برابری این شهر خواهیم بود لذا توجه به زیرساختهای این شهر به خصوص در حوزه حمل و نقل عمومی یکی از الزامات خواهد بود.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه