برنامه «یک ماه مانده»پیام مهدوی را در قالبی نو به مخاطب امروز میرساند
اقتصاد ایران: قم- نویسنده و کارگردان برنامه «یک ماه مانده» گفت: این مجموعه با استفاده از کارشناسان برجسته حوزوی و قالب های جذاب چندآیتمی، پیام امام زمان(عج) را به نسل امروز منتقل میکند.
به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین میرحسینی، نویسنده، تهیهکننده و کارگردان برنامه تلویزیونی یک ماه مانده، شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم که با در دفتر این مجموعه در قم، روند شکلگیری و تولید برنامه را تشریح کرد و گفت: سفارش تولید برنامهای ویژه امام زمان (عج) در سال ۱۳۹۵ از سوی مدیران صدا و سیما مطرح شد و در آن زمان، برنامههای ویژه مناسبتهایی همچون اربعین را تولید میکردیم، اما تعداد برنامههای مهدوی محدود بود و تنها دو برنامه اختصاصی در این حوزه پخش میشد.
وی افزود: پیشتولید برنامه با مراجعه به برخی علما و مراجع و بهره گیری از رهنمودهای آنان آغاز و پس از حدود دو سال، تولید مجموعه آغاز گردید و هدف آن ارائه محتوایی جذاب و تخصصی درباره حضرت حجت (عج) برای مخاطبان مختلف بوده است.
میرحسینی درباره نام برنامه توضیح داد: انتخاب نام «یک ماه مانده» به معنای ۱۲ امام معصوم است که منتظر ظهور منجی عالم تشییع هستیم و هدف آن ایجاد انگیزه و تمرکز مخاطب بر سیر مهدوی و انتظار است.
وی افزود: ساخت برنامه مهدوی حساسیتها و سختیهای خاص خود را دارد و تلاش شده تولید با دقت، مستند بر آیات و روایات و جدیت انجام شود.
وی با بیان ویژگیهای محتوایی برنامه گفت: هر قسمت ۴۵ دقیقه است و شامل ۱۶ آیتم متفاوت میباشد که به دلیل جذابیت بصری و محتوایی، بازخورد خوبی در فضای مجازی داشته است، و، آیتمها شامل گفتوگو با شخصیتهای برجسته حوزوی، کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت، و استفاده از تصاویر جدید از عتبات عالیات است.

وی اضافه کرد: برخی آیتمها مستقیم نام امام زمان (عج) را نمیآورند اما مخاطب در پایان آنها به یاد حضرت حجت (عج) میافتد.
میرحسینی افزود: در دو یا سه فصل گذشته، آیتمهایی با محوریت تبیین آیات قرآن مرتبط با مهدویت پخش شده و در فصل جاری، حجتالاسلام رفیعی به تبیین آیات مهدوی پرداخته است و همچنین آیتمهایی با محوریت دانشجویان تولید شده تا نسل جوان را با مفاهیم مهدوی آشنا کند و از ایجاد شبهه توسط دشمنان جلوگیری شود.
وی ادامه داد: در آیتمی با عنوان لقمه حلال، افرادی که اقدامات مهدوی انجام میدهند معرفی میشوند و برنامه سهشنبههای مهدوی با هدف فرهنگسازی در این زمینه طراحی شده است.
کارگردان برنامه یک ماه مانده گفت: در فصلهای گذشته، آیتم «انقلاب مهدی» به طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی اختصاص داشت تا تجارب بینالمللی در حوزه مهدویت بازگو شود و برخی آیتمهای برنامه به هفت زبان دنیا ترجمه و در کشورهای مختلف پخش میشوند.
میرحسینی با اشاره به بخشهای فنی برنامه گفت: تمامی مراحل تولید در شهر قم انجام میشود و از تجهیزات سینمایی و حرفهای استفاده شده است و هر آیتم چندین بار تولید و بهترین نسخه برای پخش انتخاب میشود.
میرحسینی اضافه کرد: این برنامه تلاش میکند محتوا را به صورت احساسی و قابل فهم برای تمام اقشار ارائه کند تا محدود به گروه خاصی نباشد.
وی افزود: هر فصل برنامه شامل ۲۶ قسمت است و تاکنون یازدهمین فصل تهیه و پخش شده است و مخاطبان از رضایت بالایی نسبت به این برنامه برخوردارند و صدا و سیما نیز حمایت کامل خود را از این مجموعه اعلام کرده است.
میرحسینی بر اهمیت بهرهگیری از ظرفیت دانشگاهها و نسل دانشجو تأکید کرد و گفت: ارتباط با نهاد رهبری دانشگاهها برقرار شده تا دانشجویان نیز به صورت مستقیم در تولید و بازتاب مفاهیم مهدوی مشارکت داشته باشند و این برنامه بتواند در تربیت فرهنگی نسل جوان مؤثر واقع شود.
سید محمدصادق موسوی، کارگردان برنامه، نیز در این نشست توضیح داد: تولید هر آیتم با دقت انجام میشود و از تکنیکهای نوین تصویری، موسیقی، سرود و آیتمهای تعاملی بهرهگیری شده است تا مخاطب به طور کامل درگیر محتوای مهدوی شود.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه