مهمترین رسالت مرکز افکارسنجی کمک به فرآیند سیاستگذاری در سطح کلان است
اقتصاد ایران: ایسنا/قم رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با بیان اینکه فعالیتهای مرکز افکارسنجی نیازمند علمی و فرهنگی است، ادامه داد: ما باید ظرفیت بینظیر ایسپا و جهاددانشگاهی را به درستی درک کرده و گامهایمان را در مسیر تقویت آن برداریم. مهمترین مأموریت و رسالت مرکز اخبارسنجی دانشجویان ایران، کمک به فرآیند سیاستگذاری و برنامهریزی در سطح کلان است.
ابراهیم شیرعلی، چهارشنبه ۳۰ مهر در دومین روز از نودوسومین گردهمایی معاونان فرهنگی، رؤسای سازمانها و مراکز فرهنگی جهاددانشگاهی کشور و نهمین گردهمایی مدیران شعب سازمان دانشجویان، که در سالن حکمت دانشگاه قم در حال برگزاری است، بیان کرد: یکی از وجوه ممیزه اصلی مرکز ایسپا که در حال حاضر آن را از سایر مراکز نظرسنجی متمایز میسازد، شبکه گسترده شعب آن در سطح کشور است، اگرچه دیگر مراکز نیز عموماً ادعای داشتن دفاتر فراگیر را دارند اما در عمل، فاقد شبکه ارتباطی و سازمانی منسجمی هستند که ما در جهاددانشگاهی موفق به ایجاد آن شدهایم.
رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) افزود: لازمه تحقق این هدف، آن است که بتوانیم وضعیت موجود و نیز روند تغییرات جامعه را به درستی شناسایی و پایش کنیم. بر این اساس، مسئولیت اصلی آن، تولید، انباشت و تحلیل دادهها و همچنین شناسایی روندها و نقاط حساسی است که بتواند پشتوانهای برای تصمیمگیریهای دقیق فراهم آورد.
وی در پایان اضافه کرد: ما برای سال جاری چهار طرح کلیدی تعریف کردهایم که یکی از آنها، طرح رصد محیط دانشگاهی و بررسی ارزشها و نگرشهای دانشجویان است؛ این طرح نقشه راه ایسپا برای درک عمیق فضای دانشگاه و افکار دانشجویی خواهد بود.
در ادامه، حامد علیاکبرزاده، رئیس سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی، بیان کرد: بهطورکلی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب باید چند مهارت را در بین دانشجویان تقویت کنیم و یکی از این مهارتها مهارت خواندن است.
وی با اشاره به راهاندازه باشگاه مطالعه دانشجویی و طرح «سریر» افزود: مرحله نیمه نهایی جشنواره «سریر» ۲۱ آبان در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، همچنین سی و دومین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی برگزار خواهد شد.
علیاکبرزاده با اشاره به ضرورت توجه به اولویتهای موضوعی در سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی اظهار کرد: مهارت نوشتن دیگر مهارت موردنیاز برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب است و در این راستا جهاددانشگاهی خود را موظف میداند تا بستر حضور افراد توانمند در این عرصه را فراهم آورد.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه