سرگروهها آغازگران تحول در مسیر کیفیتبخشی و مطالبهگری هستند
اقتصاد ایران: ایسنا/ایلام مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تأکید بر نقش محوری سرگروهها در ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری، از اجرای طرحهای تحولآفرین، تشکیل شورای کیفیتبخشی و پیگیری جدی دغدغههای فرهنگیان خبر داد.
ایرج زینیوند امروز چهارشنبه ۳۰ مهر در همایش تخصصی سرگروههای آموزشی استان و مناطق، با محوریت طرح تحول در فرآیند آموزش و یادگیری، اظهار کرد: این همایش با تمرکز بر سه طرح «سفر یادگیری»، «شمیم» و «شبکه ملی یادگیری معلمان» برگزار شده و هدف آن ارتقای کیفیت آموزش از طریق نقشآفرینی سرگروههای آموزشی است.
وی خاطرنشان کرد: سرگروههای آموزشی نقش کلیدی در بهبود نظام تعلیم و تربیت دارند و تمام توان خود را برای ارتقای وضعیت آموزش و پرورش استان بهکار گرفتهام.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام توضیح داد: طرح «بساز مدرسه» را بهصورت عملی در سراسر استان اجرایی خواهیم کرد و این مسیر با همراهی شما رقم خواهد خورد.
زینیوند گفت: تسهیلگری، مدیریت بخشی و بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای انسانی و ساختاری از وظایف اصلی من است و با وجود فاصله تا نقطه ایدهآل، این مسیر تنها با استفاده از توانمندیهای سرگروههای آموزشی قابل تحقق خواهد بود.
وی افزود: شورای کیفیتبخشی در آموزش و پرورش استان تشکیل خواهد شد و این شورا در رأس امور کیفیتبخشی قرار میگیرد تا آموزش و پرورش به سمت قاعدهمندی، رفع موانع و ارتقای استانداردها حرکت کند.
زینیوند بیان کرد: تغییر در الگوها و روشهای تدریس ضروری است و سرگروههای آموزشی باید این تغییرات را پیگیری کرده و به مدیران مدارس منتقل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: برای حل چالشها باید واقعیتهای آشکار دیده شوند و با دنبال کردن مسائل، میتوان به اهداف تعیینشده دست یافت.
وی گفت: دغدغههای فرهنگیان را فراموش نمیکنم و مطالبهگری را با جدیت دنبال خواهم کرد تا مسائل معلمان در اولویت برنامهها قرار گیرد.
زینیوند افزود: رهبری آموزشی، تقسیم کار و مسئولیتپذیری، توسعه حرفهای معلمان و انتقال تجربیات آموزشی از جمله مأموریتهای اصلی سرگروههای آموزشی است.
این مسئول اضافه کرد: سرگروه آموزشی موفق باید سه ویژگی جامعیت، مقبولیت و مشروعیت را دارا باشد و نقش آنان در هدایت جریان یاددهی–یادگیری بسیار مهم است.
وی گفت: بازدیدهای آموزشی و نظارت بالینی در کف کلاس درس، برگزاری کارگاههای مهارتهای حرفهای، ایجاد بانک اطلاعاتی و اشتراکگذاری تجربیات، تحلیل نتایج آموزشی، ارائه روشهای نوین تدریس، برنامهریزی درسی، تولید نوآوری در آموزش، ارزیابی کتابهای درسی و ارزشیابی نحوه تدریس معلمان از وظایف کلیدی سرگروههاست.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه