همکاری حوزه و آموزش و پرورش ضامن تربیت نسلی اخلاقمدار است
اقتصاد ایران: ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: تعامل حوزه و آموزش و پرورش جامعهای مبتنی بر ایمان، اخلاق و علم میسازد.
حجتالاسلام سعید مرادپور سهشنبه ۲۹ مهر در جلسه شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش شهرستان ابهر، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از زیرنظامهای بنیادین حکومت اسلامی و بسترساز رشد همهجانبه آیندهسازان و مولد سرمایه انسانی کشور نقش حیاتی در تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی دارد.
وی همدلی و همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش را موجب ارتقای سطح معنوی دانشآموزان دانست و افزود: اگر قرار است کار تربیتی و پرورشی در مدارس به صورت منسجم و با برنامه پیش برود، لازم است که در این شورا برنامهریزی شود و با برنامهریزی شورا مسلما کارهای پرورشی و تربیتی به صورت مطلوب تری انجام میشود.
مرادپور با تاکید بر لزوم توسعه فعالیتهای فرهنگی، پرورشی و آموزشی با رویکرد دینی و اخلاقی، عنوان کرد: امیدواریم با اجرای هدفمند برنامه ها شاهد ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و غنای فرهنگی و معنوی در سطح مدارس شهرستان باشیم.
امامجمعه شهر ابهر با تأکید بر ضرورت همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش، گفت: پیوند این دو نهاد زمینهساز تربیت نسلی مؤمن، بصیر و آگاه به معارف دینی است.
او افزود: آموزش و پرورش با بهرهگیری از ظرفیتهای علمی و معنوی حوزه میتواند در تحقق اهداف تربیتی موفق عمل کند و این تعامل میتواند پایهگذار جامعهای مبتنی بر ایمان، اخلاق و علم باشد.
در ادامه این نشست، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر نیز عنوان کرد: شورای همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فرصتی مناسب جهت رسیدن به اهداف تربیتی مشترک جهت ارتقای سلامت معنوی دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی است.
سیدداود ابراهیمی عنوان کرد: مقوله تربیت بحث عامی است که از عهده یک فرد و ارگان بر نخواهد آمد و در مباحث تربیتی شناخت و آموزش مفاهیم دینی و مرحله عمل به این مفاهیم نیازمند تعامل همه ارگان تربیت و حوزه های علمیه با آموزش و پرورش است.
وی افزود: امروز در جامعه در شرایطی هستیم که دغدغه اصلی خانوادهها، تعلیم و تربیت فرزندان است و علاوه بر آموزش دانش، تربیت صحیح برای آنان بسیار مهم است، لذا به جد پیگیر اجرایی شدن برنامهها مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در پاسخ به مطالبات خانوادهها در مباحث تربیتی هستیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به اهمیت انتخاب محتوا گفتمانهای دینی در مدارس، عنوان کرد: بحث محتوایی و بومیسازی مباحث و توجه به اثر گذاری آنها باید در طراحی محتواها مد نظر باشد و باید تنوع برنامهها را با رصد فرصتهای تربیتی سرلوحه کار قرار دهیم.
انتهای پیام