استراتژی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای مقابله با زیرمیزی و کاهش مراجعات به بخش خصوصی
اقتصاد ایران: ایسنا/مازندران معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از اجرای یک برنامه جامع برای ارتقاء سطح خدمات در بیمارستانهای دولتی استان خبر داد و هدف اصلی این برنامه را کاهش وابستگی شهروندان به بخش خصوصی برای دریافت خدمات درمانی مطلوب و همچنین مقابله قاطع با دریافت غیرقانونی وجه (زیرمیزی) اعلام کرد.
دکتر آزاده ناظری یکشنبه ۲۷ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح استراتژی علوم پزشکی مازندران در برخورد با دریافت وجه غیرقانونی یا همان زیر میزی، اظهار کرد: با وجود فرسودگی زیرساختها و فشارهای مالی ناشی از هزینههای تجهیزات، دانشگاه تصمیم گرفته است با توانمندسازی ساختارها، اعتماد عمومی به مراکز دولتی را بازگرداند.
تشکیل تیمهای تخصصی برای اصلاح ساختار درمانی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تشکیل سه تیم تخصصی کلیدی برای نظارت و بهبود عملکرد خبر داد و افزود: تیم اقتصاد درمان؛ با تمرکز بر افزایش درآمد بیمارستانها و جلوگیری از کسورات مالی، تیم نظارتی؛ مسئول بررسی دقیق صورتحسابها، عملکرد پاراکلینیکها و ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده و تیم مدیریتی درمان؛ شامل کارشناسانی در حوزههای مامایی، اطلاعات سلامت و بهبود کیفیت، که وظیفه ارزیابی عملکرد جزئی هر بیمارستان را بر عهده دارند.
وی همچنین از فعالسازی کارگروه تجهیزات پزشکی برای اولین بار خبر داد و گفت: این کارگروه موظف است فهرست کاملی از دستگاههای از کار افتاده یا نیازمند تعمیر تهیه کند و با تخصیص بودجه از هیئت امنای ارزی یا تزریق مبالغی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان، نسبت به تعمیر یا خرید تجهیزات اقدام کند.
رویکرد چندوجهی در مبارزه با زیرمیزی
دکتر ناظری تأکید کرد: دستورالعملهای وزارت بهداشت در خصوص مقابله با دریافت زیرمیزی به تمامی مراکز درمانی دولتی، خصوصی و غیردولتی ابلاغ شده است. در این ابلاغیه، مسئولیت قانونی تخلفات ابتدا بر عهده رئیس بیمارستان خواهد بود.
معاون درمان دانشگاه، ریشهکنی این پدیده را منوط به دو عامل دانست و یادآور شد: فرهنگسازی، شنیدن دغدغهها و افزایش رضایت مالی پزشکان از موضوعات مهم در ریشه کنی زیر میزی است.
ناظری از فعالسازی شورای هماهنگی با بیمهها پس از سالها تعطیلی در همین راستا خبر داد.
برخورد با تخلفات و حمایت از شکایات مردمی
دکتر ناظری با اشاره به ثبت تنها ۷ مورد گزارش زیرمیزی در سامانه ۱۹۰ که منجر به استرداد وجوه شده است، به نگرانی مردم از عواقب شکایت اشاره کرد.
وی به مردم اطمینان داد و گفت: اگر پس از شکایت از ویزیت مجدد یا ارائه خدمات مناسب هراس دارند، درب معاونت درمان برای پاسخگویی و حتی معرفی پزشک جایگزین باز است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در خصوص روند برخورد با متخلفان، خاطرنشان کرد: در مرتبه اول، پزشک به تخلفات معرفی میشود و تکرار تخلف منجر به لغو پروانه خواهد شد.
وی افزود: به منظور تقویت نظارت، کارگروه ویژهای با حضور استاندار مازندران، نمایندگان قوه قضائیه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل خواهد شد که اولین جلسه آن هفته آتی برگزار میشود.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه