گردشگری داخلی راهی برای تقویت اقتصاد و افزایش نشاط اجتماعی است
اقتصاد ایران: ایسنا/اصفهان رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تأکید بر ضرورت همافزایی بین استانها برای توسعه گردشگری داخلی گفت: هدف بین کمیسیونهای گردشگری حمایت از گردشگری داخلی، جلوگیری از خروج ارز و بهرهگیری از ظرفیتهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور است. معرفی ظرفیتهای گردشگری استانها میتواند به افزایش نشاط اجتماعی و تقویت اقتصاد ملی کمک کند.
امیر کشانی، امروز پنجشنبه ۲۴ مهر در نشست مشترک کمیسیونهای گردشگری اتاقهای بازرگانی سراسر کشور که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور فعالان گردشگری از استانهای مختلف اظهار کرد: امیدوارم جلسه امروز به نتیجهای مثبت منجر شود و بتوانیم همافزایی مؤثری بین استانهای کشور برای توسعه گردشگری داخلی ایجاد کنیم.
وی با اشاره به ضرورت تقویت اقتصاد گردشگری ایران افزود: یکی از اهداف مهم این نشست، کمک به جریان گردشگری داخلی و جلوگیری از خروج ارز از کشور است. باید تلاش کنیم پول در داخل کشور بچرخد و در همین راستا ایجاد تیمهای داخلی گردشگری اقدامی مؤثر خواهد بود. مردم ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به تغییر روحیه دارند و سفر میتواند نشاط اجتماعی را افزایش دهد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: ایران سرزمین فرصتهاست و ایران زیبا باید بیشتر دیده شود. بسیاری از نقاط کشور ظرفیتهای گردشگری گستردهای دارند که تاکنون کمتر معرفی شدهاند. بهویژه استان اصفهان که ظرفیتهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی آن فرصتهای بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری فراهم کرده است.
کشانی خاطرنشان کرد: من امروز ترجیح میدهم بیشتر شنونده باشم تا گوینده؛ زیرا باور دارم ایدهها و پیشنهادهای ارزشمند بسیاری از سوی دوستان مطرح خواهد شد و همه ما باید از تجربیات یکدیگر بهرهمند شویم.
وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم این گردهمایی منجر به تقویت همکاریها و اتخاذ راهکارهای عملی برای توسعه گردشگری داخلی شود.
مژگان ایزدی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این همایش اظهار کرد: این گردهمایی سهروزه با برنامهریزی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با هدف معرفی ظرفیتها و زیرساختهای گردشگری اصفهان و ایجاد همکاریهای مشترک بین استانها برگزار شده است.
وی با اشاره به نمونه موفق مشارکت استانی در نمایشگاههای گردشگری کشور افزود: سال گذشته استان یزد با مشارکت هماهنگ بخش خصوصی و دستگاههای دولتی، حضور بسیار موفقی در نمایشگاه بینالمللی گردشگری داشت و همین الگو ما را بر آن داشت تا سایر استانها نیز با انسجام و همکاری برای نمایش ظرفیتهای گردشگری خود در نمایشگاه امسال اقدام کنند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری داخلی امروز یک ضرورت اقتصادی است، بیان کرد: در شرایطی که به دلیل محدودیتها و تحریمها، گردشگری ورودی کاهش یافته و با چالشهایی روبهروست، رونق گردشگری داخلی میتواند بخش بزرگی از مشکلات این صنعت را جبران کند و به پویایی فعالان این حوزه کمک کند.
ایزدی با اشاره به اهمیت شبکهسازی بین فعالان گردشگری کشور خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این نشست، ایجاد ارتباط بین انجمنهای صنفی گردشگری، جامعه هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی استانها است تا بتوانیم در قالب تورهای مشترک و تبادل گردشگر بین استانها، اقتصاد گردشگری داخلی را تقویت کنیم.
وی ادامه داد: برای پایداری این ارتباطات لازم است آژانسهای مسافرتی سراسر کشور به یک شبکه واحد متصل شوند تا بتوانیم برنامههای مشترک طراحی کنیم. متأسفانه تاکنون این ارتباط بهصورت منسجم شکل نگرفته و امیدواریم نتایج این رویداد نقطه آغاز یک همکاری ملی باشد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد و افزود: اصفهان با همکاری استانهای دیگر بتواند میزبان برنامههای ملی گردشگری بیشتری باشد. پذیرای همه پیشنهادات برای گسترش تعاملات گردشگری بین استانها هستیم و امیدواریم این نشست آغاز یک مسیر جدید در توسعه گردشگری کشور باشد.
انتهای پیام