به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، یوسف رحیمی، نایبرئیس اول شورای عالی نظام پرستاری با تأکید بر لزوم بازنگری جدی در نظام پرداخت به پرستاران، خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی ارزش نسبی تعرفههای پرستاری شد.
وی در اینباره گفت: «تعرفههای پرستاری باید بهگونهای تنظیم شود که ارزش واقعی خدمات پرستاران را پوشش دهد. در حال حاضر، رقم دریافتی با واقعیت هزینهها و بار مسئولیت پرستاران همخوانی ندارد. برای نمونه، خدمات مراقبت پرستاری در یک بخش عمومی تنها ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان ارزشگذاری میشود که بسیار پایین است.»
رحیمی با اشاره به آغاز جلسات کارشناسی بررسی تعرفهها در شورای عالی بیمه گفت:
«درخواست ما روشن است؛ ارزش نسبی تعرفهها باید دو برابر شود. در صورت تحقق این افزایش، اصلاحات تعرفهای نیز بهصورت خودکار در مسیر درست قرار میگیرد. امیدواریم تا پیش از بهمنماه، این پیشنهاد در سطح مدیران شورای عالی بیمه نهایی شود.»
«بازتوزیع تعرفهها» آماده اجرا؛ منتظر یک امضا
نایبرئیس شورای عالی نظام پرستاری همچنین به اصلاح ساختار بازتوزیع تعرفههای پرستاری اشاره کرد و گفت: «کارهای کارشناسی در این زمینه در سطح استانها و با مشارکت سازمان نظام پرستاری انجام شده و اصلاحیه بازتوزیع آماده است. تنها ابلاغ آن از سوی وزیر بهداشت باقی مانده است.»
وی افزود: «اجرای این دستورالعمل میتواند به رفع نابرابری در دریافتیهای پرستاران بخشهای مختلف کمک کند و نوعی توازن را در نظام پرداخت ایجاد نماید.»
ضرورت پایبندی به استانداردهای خدمات پرستاری
رحیمی تأکید کرد که هرگونه بازنگری در نظام تعرفهگذاری باید بر اساس استانداردهای تعیینشده در مراقبت پرستاری انجام شود.
او گفت: «برخی نارضایتیها ناشی از زیر پا گذاشتن همین استانداردهاست. بهعنوان مثال، در ICU عمومی، هر پرستار باید حداکثر به دو بیمار خدمات بدهد، اما در برخی موارد این نسبت رعایت نمیشود.»
وی تصریح کرد: «اصلاحات مربوط به بازتوزیع نیز بر همین مبنا صورت گرفته است. هرچند این نسخه اصلاحی هنوز ایدهآل نیست، اما با نظرات گسترده کارشناسان تدوین شده و میتواند گامی موثر در کاهش نارضایتیها باشد.»
رحیمی در پایان تأکید کرد: «تعرفه پرستاری یک نهال نوپا با عمر ۳ تا ۴ سال است که برای رسیدن به بلوغ نیاز به حمایت دارد. اگر افزایش ۱۰۰ درصدی ارزش نسبی تعرفهها از سوی شورای عالی بیمه تصویب شود، میتوان امیدوار بود بحران فعلی تعرفهها به پایان برسد و رضایت شغلی پرستاران ارتقا یابد.»
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه