قاعده ارائه خدمات در کارگزاریهای بورس تغییر کرد
اقتصاد ایران: سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس، آخرین مهلت برای ثبت و بهروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان حقیقی در زیرساخت سامانه BackOffice شرکتهای کارگزاری را ۲۴ مهر اعلام کرد.
سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس در خصوص نحوه بروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه مربوط به مشتریان حقیقی فعال کنونی شرکتهای کارگزاری که سجامی هستند، تاکید کرد: شرکتهای کارگزاری موظفند حداکثر تا 24 مهر 1404، نسبت بروزرسانی اطلاعات مذکور در زیرساخت BackOffice خود بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سجام اقدام کنند.
او اضافه کرد: بعد از این تاریخ ارائه خدمات توسط شرکتهای کارگزاری (به استثنای فروش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران برای مشتریان بدهکار و بستن موقعیتهای بازار مشتریان در معاملات ابزارهای مشتقه در بورسها) به مشتریان حقیقی، منوط به بروزرسانی اطلاعات هویتی و تلفن همراه آنها بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زیرساخت شرکتهای کارگزاری است.
سیدی در پایان گفت: به منظور پیشگیری از اختلال در ارائه خدمات به مشتریان حقیقی توسط شرکتهای کارگزاری، ضروری است؛ مشتریان شرکتهای کارگزاری در اسرع وقت نسبت به ثبتنام خود در سامانه سجام اقدام و متعاقباً شرکتهای کارگزاری نیز اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان را براساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زیرساخت خود به روزرسانی کنید.