خودروهایی که مشتریان را اسیر خود می‌کنند!

اقتصاد ایران: وفاداری مشتری در دنیای خودرو؛ پورشه، تویوتا و فورد راز بازگشت مشتریان را فاش کردند!

فرارو: وفاداری مشتری در دنیای خودرو؛ پورشه، تویوتا و فورد راز بازگشت مشتریان را فاش کردند!

به دست آوردن یک مشتری تنها یک چالش برای خودروساز است. چالش و وظیفه بزرگ‌تر و مهم‌تر، حفظ آن مشتری است؛ اینکه باعث شود هنگام تصمیم به تعویض خودروی خود دوباره برگردد، چرا که برند را دوست دارد و به آن اعتماد دارد و ارزش و کیفیت مهندسی پشت آن را می‌پسندد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این یک مبارزه برای برخی شرکت‌هاست، در حالی که برخی دیگر آن را بسیار آسان جلوه می‌دهند.

موسسه JD Power، این هفته مطالعه سالانه وفاداری به برند خودرو خود را منتشر کرد و شرکت‌هایی را معرفی کرد که به نظر می‌رسد مشتریان خود را با طناب‌هایی به خود وصل کرده‌اند.

چه کسی باعث بازگشت مشتریان می‌شود؟

این مطالعه به بخش‌های مختلف خودرو تقسیم شده و برندگان، مجموعه‌ای متنوع شامل برندهای آمریکایی، آسیایی و اروپایی هستند. وجه مشترک همه آنها این است که درصد وفاداری آنها بسیار بالاتر از میانگین صنعت (۴۹ درصد) است.

2

پورشه ممکن است در چین با کاهش فروش مواجه باشد، زیرا خریداران در آنجا به طور فزاینده‌ای خودروهای خودروسازان داخلی را انتخاب می‌کنند؛ اما پایگاه مشتریان آمریکایی‌اش از پورشه حمایت می‌کند. JD Power می‌گوید که پورشه با نرخ وفاداری ۵۸٫۲ درصد، بالاترین امتیاز را در بخش خودروهای لوکس کسب کرده و با اختلاف از مرسدس (که ۴۹٫۷ درصد کسب کرده)، به راحتی پیشی گرفته است.

لکسوس با نرخ ۵۷٫۴ درصد، بالاتر از بی‌ام‌و با ۵۴ درصد، جایزه شاسی‌بلند لوکس را به خانه برد. هیچ کدام نتوانستند به امتیاز وفاداری تویوتا در بخش خودروهای تولید انبوه برسند که با ۶۲ درصد، حتی از پورشه هم بالاتر است.

مطالعه وفاداری به برند خودرو JD Power

 

Capture

هوندا در بخش خودروی سواری ۵۵٫۵ درصد کسب کرد، اما در بخش شاسی‌بلندهای تولید انبوه با امتیاز ۶۲ درصدی خود، طلا را از آن خود کرد. سوبارو با امتیاز چشمگیر ۶۰٫۶ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

وفاداری تثبیت شده فورد

با این حال، یک برند دارای نرخی از وفاداری است که همه را سورپرایز می‌کند. آن برند، فورد است که با نرخ وفاداری باورنکردنی ۶۶٫۶ درصد در رده پیکاپ‌ها صدرنشین شده و تویوتا را با ۶۱٫۲ درصد در جایگاه دوم قرار داد.

3

JD Power اشاره می‌کند که وفاداری به برند زمانی که خریداران به بخش دیگری از خودروها روی می‌آورند، تمایل به کاهش دارد. در این زمینه، احتمالا یکی از دلایل موفقیت پیکاپ‌های فورد تحقق شعار «F-۱۵۰ برای تمام عمر» باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ