رشد چشمگیر تحصیلی در استان سمنان؛ میانگین نمرات ۲امتیاز بالاتر از کشور
اقتصاد ایران: سمنان- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان از عملکرد درخشان دانشآموزان این استان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: میانگین نمرات دو امتیاز بالاتر از کشور است.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حزبالهی عصر دوشنبه در نخستین نشست کارگروه تخصصی کیفیت بخشی آموزش در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ استان سمنان در محل آموزش و پرورش مرکز استان، از رشد نمرات امتحانات نهایی پایههای یازدهم و دوازدهم این استان در خردادماه ۱۴۰۴ نسبت به میانگین کشوری خبر داد و افزود: در پایه یازدهم، میانگین نمرات استان ۱۲.۸۴ بود در حالی که میانگین کشوری ۱۰.۹۹ ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: این رقم نشاندهنده رشد نزدیک به دو نمرهای استان نسبت به میانگین کشور و در پایه دوازدهم میانگین نمرات استان ۱۱.۹۱ و کشور ۱۰.۱۵ است و در مجموعه دو پایه یازدهم و دوازدهم میانگین نمرات استان ۱۲.۳۷ و کشور ۱۰.۵۷ است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه به عملکرد رشته ها و دروس مختلف اشاره و تصریح کرد: در کلیه رشته ها و دروس در هر دو پایه میانگین نمرات استان از کشور بالاتر بوده و نمرات دختران هم در استان از پسران در همه رشته ها بالاتر و بهتر بوده است .
حزب الهی به رتبهبندی شهرستانها بر اساس میانگین نمرات اشاره کرد و افزود: در پایه یازدهم، شهرستان سمنان با میانگین ۱۳.۴۸ رتبه اول، شاهرود با ۱۳.۳۱ رتبه دوم و دامغان با ۱۳.۱۷ رتبه سوم را کسب کردند. در پایه دوازدهم، منطقه بیارجمند با ۱۳.۱۴ رتبه اول، شهرستان سمنان با ۱۲.۷۰ رتبه دوم و دامغان با ۱۲.۱۷ رتبه سوم را به دست آوردند. در مجموعه دو پایه یازدهم و دوازدهم شهرستان سمنان با ۱۳.۰۹ رتبه اول، دامغان با ۱۲.۶۷ رتبه دوم و شاهرود با ۱۲.۶۳ رتبه سوم را کسب کردند.
وی از رشد قابل توجه تعداد رتبههای زیر ۱۰۰ کنکور سراسری در استان خبر داد و گفت: تعداد رتبههای زیر ۱۰۰ استان از ۱۰ رتبه در سال گذشته به ۲۱ رتبه افزایش یافته که رشد چشمگیری را نشان میدهد.
حزب الهی افزود: شهرستان سمنان با رشد قابل توجه، از ۱ رتبه زیر صد به ۶ رتبه رسیده و بیشترین رشد را در بین شهرستانهای استان داشته است. این موفقیتها مرهون تلاش دانشآموزان مدارس سمپاد، نمونه دولتی، شاهد و هنرستانها است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، با تأکید بر نقش مدیریت و رهبری آموزشی، تمرکز بر اهداف از طریق تعیین اولویتها، پیگیری مستمر و مدیریت زمان، رشد و توسعه از طریق یادگیری مداوم، تقویت مهارت و الهامبخشی به دیگران، ارتباط مؤثر از طریق گوش دادن فعال، بیان شفاف اهداف و ایجاد اعتماد، خلاقیت و نوآوری از طریق تشکیل ایدههای جدید، حل خلاقانه مشکلات و پذیرش تغییرات، تصمیمگیری عادلانه از طریق تحلیل دادهها، در نظر گرفتن نظرات مختلف و انتخاب بهترین راهحل را پنج ویژگی کلیدی رهبران موفق دانست.
معاون آموزش متوسطه استان سمنان با اشاره به مصوبات این کمیته، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۱۵ جلسه برگزار شده، حدود ۱۰۰ مصوبه داشتیم که خوشبختانه ۹۸ مورد آن به مرحله اجرا درآمده و تنها ۲ مصوبه در دست پیگیری است.
حزبالهی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی مجموعه آموزش و پرورش، بتوانیم گامهای مؤثری در ارتقای جایگاه آموزشی و پرورشی استان برداریم.