واردات خودروهای هیبریدی «نگین تندیس الماس» در آینده افزایش خواهد یافت
اقتصاد ایران: برنامه فعالیت شرکت نگین تندیس الماس، افزایش واردات خودروهای هیبریدی و برقی تویوتا، مرسدسبنز و اسمارت در آینده است؛ چراکه مصرفکنندگان به سمت استفاده از این نوع خودروها خواهند رفت.
شرکت نگین تندیس الماس که واردات و خدمات پس از فروش خودروهای سواری تویوتا، مرسدسبنز و اسمارت را در ایران برعهده دارد، برای بالا بردن سطح خدمات پس از فروش خود، دوره آموزش فنی خدمات پس از فروش خودروهای سواری برقی و هیبرید را با مدرسان بینالمللی برگزار کرد.
این دوره آموزشی برای نخستینبار توسط تعدادی از نیروهای خدمات پس از فروش که مدت ۳۰ سال فعالیت داشتند، برگزار شد. این دوره آموزشی مربوط به خودروهای با انرژی نوین یعنی خودروهای برقی و هیبرید (برقی، بنزینی) برگزار شد.
مدیر خدمات پس از فروش شرکت نگین تندیس الماس با اعلام این مطلب در نشست پرسنل شبکه نمایندگان گفت: «ما پیش از آنکه بهفکر واردات بیرویه و بدون خدمات باشیم، ابتدا به دنبال توسعه شبکه خدمات پس از فروش استاندارد خود هستیم.»
امیرحسین پارسا افزود: «مشتری زمانی از یک خودرو راضی است که شبکه پشتیبان آن را هم در کنار خود ببیند و نگاه مدیرعامل محترم شرکت، جناب آقای مهندس مهدی منصوری نیز همین است.»
وی گفت: «جلسهای که امروز تشکیل شده با هدف آموزش نیروهای فنی مهندسی شبکه نمایندگان شرکت نگین تندیس الماس در سطح کشور و برای تعمیر و نگهداری بهتر خودروهای با پیشرانه نوین است.»
مدیر خدمات پس از فروش شرکت نگین تندیس الماس گفت: «این جلسات آموزشی ۴ روز طول میکشد و در خاتمه نفرات برگزیده فنی ما قادر به ارائه خدمات به انواع خودروهای هیبریدی مرسدسبنز و تویوتا خواهند بود. ما معتقدیم همانطور که در واردات پیشگام هستیم، باید در خدمات پس از فروش نیز پیشرو باشیم.»
پارسا با اشاره به اینکه این جلسات ویژه خودروهای هیبریدی و برقی است گفت: «در آیندهای نهچندان دور، بازار در اختیار این نوع از خودروها خواهد بود و بهمرور این نوع خودروها جایگزین خودروهای بنزینی خواهند شد؛ بنابراین ما باید خود را برای آن زمان آماده کنیم؛ چراکه مشتریان خواستار آن هستند.»
وی با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۹۴ تاسیس شده و تنها در یک سالگذشته حدود ۲۷۰۰ دستگاه از انواع خودروهای مرسدسبنز و تویوتای ساخت کشورهای ژاپن و چین را وارد کرده است، افزود: «آلایندگی خودروها امروز تبدیل به یک مشکل جدی شده و بههمین دلیل شرکت نگین تندیس الماس همواره بهدنبال واردات خودروهای با آلایندگی کم است؛ از جمله خودروهای bz۳X و bz۴X (سری مکس) که بهزودی وارد کشور خواهند شد.»
مدیر خدمات پس از فروش شرکت نگین تندیس الماس هدف از برگزاری کلاسهای آموزشی را سرویسدهی منظم به این نوع خودروها ذکر کرد و افزود: «زمان برگزاری این کلاسها ۶۰ درصد تئوری و ۴۰ درصد کارگاهی و عملی است و افرادی که در این دوره حضور دارند، نیروهای برگزیده فنی ما هستند که زیر نظر اساتید بینالمللی آموزش میبینند.»
وی با اشاره به اینکه شرکت ۱۸ نمایندگی در سراسر کشور دارد، گفت: «ما در استانهای تهران، آذربایجانهای شرقی و غربی، البرز، خوزستان، کرمان، خراسانرضوی و جنوبی، فارس، سمنان، گیلان، کرمانشاه و بوشهر نمایندگی داریم.»
پارسا گفت: «ما خود را متعهد به خدمات پس از فروش مناسب و استاندارد میدانیم و هدف ما آن است که گارانتی این شرکت روی هر خودرویی که ثبت شود، نشاندهنده خدمات استاندارد ما به مشتریان باشد و نباید مشتری را در «جاده» تنها گذاشت.»
در ادامه این جلسه جناب «گن داخوی» مدرس دوره گفت: «خودروهای بنزینی و سایر انواع سوختهای فسیلی در حال تبدیل شدن به خودروهای برقی و هیبریدی هستند و مشتریان این نوع خودروها بهدلیل ویژگیهای آنها انتظارات جدید و سرویسدهی بهتری از تولیدکننده و واردکننده دارند.»
وی افزود: «باید آموزشها را افزایش داد تا در کنار مشتریان قدیمیتر، مشتریان جدید نیز راضی بمانند.»
داخوی با اشاره به اینکه این دورههای آموزشی ۴ روزه است، گفت: «امنیت و ایمنی خودرو، آموزش سیستم هیبرید و چگونگی کارکرد آن و تهیه یک «کاتالوگ تعمیر» از اهداف این کلاسها است.»
هدف اصلی این شرکت ارائه خودروهایی با بالاترین کیفیت و مطابق با نیازها و سلایق مشتریان خاصپسند است. ابتکارات این شرکت سبب شده است خودروهای وارداتی بهویژه برند تویوتا با قیمتهای رقابتی وارد بازار کشور شوند. راهبرد این شرکت برای حضور در بازار، کاهش قیمتها با هدف توسعه بازار است؛ بنابراین همواره سعی کرده تا محصولات خود را با حداقل سود بهدست مصرفکننده برساند.