فارغالتحصیلی نخستین گروه دانشآموزان هنرستان ایساکو
اقتصاد ایران: عصر خودرو- شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در ادامه مسیر توسعه آموزشهای تخصصی و تربیت نیروی انسانی ماهر، مراسم فارغالتحصیلی نخستین گروه از دانشآموزان رشته «خدمات پس از فروش خودروهای سبک» را برگزار کرد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، این رشته برای نخستین بار در سال 1401 و در چارچوب تفاهمنامه مشترک ایساکو با وزارت آموزش و پرورش راهاندازی شد تا پیوند میان آموزش نظری و مهارتهای عملی صنعت خودرو تقویت شود و نسل تازهای از متخصصان خدمات پسازفروش تربیت شوند.
سه سال آموزش تخصصی در محیط واقعی کار
اولین هنرستان ایساکو در رشته خدمات پس از فروش خودروهای سبک، در سال 1401 در تعمیرگاه مرکزی شماره یک ایرانخودرو و با همکاری هنرستان شهدای منطقه2 تهران آغاز به کار کرد. ثبتنام 35 نفر در این رشته انجام شد و پس از آزمون کتبی و مصاحبه، 18 دانشآموز بهعنوان نخستین گروه پذیرش شدند.
دانشآموزان این رشته در مدت سه سال تحصیلی، آموزشهای تخصصی را در دو بخش تئوری و عملی پشت سر گذاشتند. آنها در پایه دهم دروس مرتبط با پذیرش و ترخیص خودرو و انبارداری نمایندگیها را فرا گرفتند، در پایه یازدهم آموزشهای تخصصی سرویسکاری و امدادگری خودرو درجه دو را گذراندند و در نهایت در پایه دوازدهم مهارتهای پیشرفته سرویسکاری و امدادگری خودرو درجه یک را تکمیل کردند. دروس عملی در نمایندگیهای مجهز و با تدریس استادان مجرب ایساکو و دروس نظری در
هنرستانهای آموزشوپرورش ارایه شد تا دانشآموزان ترکیبی کامل از دانش فنی و تجربه عملی را کسب کنند.
گسترش هنرستانهای ایساکو در سراسر کشور
این رشته در تعمیرگاه مرکزی شماره 6 تهران و شهرهای اردبیل، رشت و یزد نیز راهاندازی شد و روند پذیرش دانشآموزان بر اساس ظرفیت نمایندگیها و از طریق آزمون و مصاحبه ادامه یافت.
مراسم فارغالتحصیلی و چشمانداز آینده
در این مراسم، نخستین گروه دانشآموزان هنرستان تعمیرگاه مرکزی شماره یک تهران، پس از سه سال آموزش، گواهینامه پایان دوره خود را دریافت کردند.
فارغالتحصیلان این دوره با مهارتهای فنی و تخصصی لازم آماده ورود به بازار کار یا ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاههای مهارتی هستند. از نکات مهم و مثبت تحصیل در هنرستانهای ایساکو، اولویت جذب دانشآموختگان در نمایندگیهای شبکه خدمات پس از فروش ایرانخودرو است.
این فارغالتحصیلی، نقطه عطفی در همکاریهای میان صنعت و آموزش کشور و گامی مهم در ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش و افزایش رضایت مشتریان به شمار خواهد رفت.