این بخش از صحبتهای روشنک گرامی واکنشبرانگیز شد
اقتصاد ایران: این ژانر جدید و البته زرد قطعا برای درآمدزایی بیشتر برنامههای گفتوگومحور در فضای مجازی تکرار میشود اما نکته اینجاست که چند درصد مادران ایرانی چنین شخصیتی دارند و آیا میتوان چنین رفتارهایی را به تمام مادران و پدران تعمیم داد؟
روزنامه همشهری به اظهارات اخیر بازیگران و سلبریتی ها درباره مادرشان واکنش نشان داد و نوشت: در یکماه اخیر، ژانری بین هنرمندان و سلبریتیها راه افتاده که در برنامههای گفتوگومحور اینترنتی در مذمت مادرانشان ساعتها با جزئیات فراوان صحبت میکنند.
برنامهسازان هم برای گرفتن بازدید بیشتر و ضریبدادن به برنامهشان برای درآمدزایی از طریق فضای مجازی، تا میتوانند پیازداغش را بیشتر و سؤالات را شخصیتر میکنند و میروند در دل ماجرا. در آخرین نمونه، خانم بازیگر جوان از بیماری سرطانش گفته و اینکه مادرش در طول روند درمان او در بیمارستان کتاب میخوانده و نسبت به درد او کاملا بیتفاوت بوده است. بعد هم که او را به خانه برده، اصلا با او صحبت نمیکرده و حتی برایش غذای مقوی نمیپخته و به او سوسیس و کالباس میداده تا جایی که کار او به بیمارستان کشیده میشود.
در ۲ نمونه مصاحبه مشابه قبلی که در یکماه اخیر منتشر شده هم یک هنرمند و سلبریتی گفته بودند که مادرانشان آنها را از خانه بیرون یا گرسنه در کوچه و خیابان رها میکردند و در کل امور و علایق شخصی خود را به فرزندشان ترجیح میدادند.
این ژانر جدید و البته زرد قطعا برای درآمدزایی بیشتر برنامههای گفتوگومحور در فضای مجازی تکرار میشود اما نکته اینجاست که چند درصد مادران ایرانی چنین شخصیتی دارند و آیا میتوان چنین رفتارهایی را به تمام مادران و پدران تعمیم داد؟
سؤال بعدی این است که بیان این همه جزئیات از زندگی شخصی در یک گفتوگوی تلویزیونی که در نهایت باعث واکنش شدید و البته منفی افکار عمومی به مادر یک بازیگر شد و شخص هنرمند را بهدلیل احساس فشار زیاد، روانه بیمارستان کرد، چه لزومی دارد؟
قطعا قدیسسازی در هر مقام و جایگاهی امری نکوهیده است و باید نگاه واقعگرایانهای به نقشهای خانوادگی و اجتماعی داشت تا بتوان منطقی و مستدل آنها را نقد کرد و برای بهبود و ترمیم این نقشها راهحل داد اما قبول کنیم این تاکشوها قطعا دنبال کارشناسی این مسائل و ارائه راهحل درست نیستند و فقط میخواهند از آب گلآلود زندگی کسی، ماهی خود را بگیرند. در نهایت اینکه زندگی شخصی و ابراز عمومی آن بهخود فرد بستگی دارد اما حواسمان باشد که ذهن مخاطب را با ارائه اطلاعات زرد و بیفایده درباره والدین آن هم در جامعه امروز که نقش خانواده بیش از گذشته آسیب دیده است، مسموم نکنیم.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه