برنامه بزرگ آئودی برای فرمول یک ۲۰۲۶

اقتصاد ایران: در آستانه ورود آئودی به رقابت‌های فرمول یک ۲۰۲۶ جزئیاتی از روند توسعه واحد قدرت و اولویت‌های فنی این پروژه فاش شد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جاناتان ویتلی، رئیس جدید تیم سائوبر که در آستانه تبدیل شدن به تیم رسمی آئودی قرار دارد درباره تغییرات بزرگ قوانین فرمول یک برای فصل 2026، از اولویت‌ها و برنامه‌های آینده تیم خود پرده برداشت. او این دوره را «بسیار هیجان‌انگیز» توصیف می‌کند، چرا که نه تنها آئودی، بلکه برندهای دیگری چون کادیلاک نیز در حال ورود به دنیای رقابتی و پیچیده‌ فرمول یک هستند.

تیم سائوبر که در حال حاضر در هینویل مستقر است، به‌ زودی به طور رسمی به تیم آئودی F1 تبدیل خواهد شد؛ پروژه‌ای جاه‌طلبانه که همزمان با آغاز نسل جدید قوانین فنی در سال 2026، می‌خواهد حضوری قدرتمند در این رقابت‌ها داشته باشد.

جاناتان ویتلی که پیشتر به عنوان مدیر ورزشی تیم ردبول فعالیت می‌کرد، اکنون سکان هدایت پروژه آئودی را در دست گرفته است. او در مورد پیشرفت‌های تیم در توسعه واحد قدرت (Power Unit) و برنامه‌ریزی برای ورود به فرمول یک گفت: در حال حاضر، دوران بسیار شلوغی برای همه تیم‌های فرمول یک است. با نزدیک شدن به فصل 2026، تمرکز اصلی همگان به‌ طور طبیعی معطوف به آینده شده. موتور ما مدتی‌ است که روی داینو قرار دارد و طبق برنامه در حال آزمایش و توسعه است.

ویتلی در ادامه تأکید کرد که تمرکز فعلی تیم، نه بر دستیابی به حداکثر عملکرد، بلکه بر رسیدن به سطحی قابل‌اطمینان از کارایی است؛ چرا که برای تیمی که نخستین بار است واحد قدرت اختصاصی خود را طراحی و تولید می‌کند، اولویت نخست، پایداری و اطمینان از عملکرد سیستم است: در حال حاضر، تمرکز اصلی ما روی قابلیت اطمینان است. همان‌طور که می‌دانید، ما باید در یک بازه زمانی بسیار کوتاه خودرو را آماده بهره‌برداری کنیم. بنابراین، اطمینان از پایداری اجزای فنی بسیار مهمتر از هر چیز دیگری‌ است.

اتومبیلرانی فرمول یک ,

جدول زمانی پروژه آئودی F1؛ شبیه‌ساز، شاسی، سیستم انتقال قدرت
در حالی که تنها هفت مسابقه تا پایان فصل جاری باقی مانده، بسیاری از تیم‌ها نگاه خود را به فصل 2026 دوخته‌اند؛ فصلی که با انقلابی در مقررات همراه خواهد بود؛ به‌ ویژه در حوزه طراحی شاسی و سیستم انتقال قدرت. این تغییرات برای تیم‌های مشتری که وابسته به موتورهای تیم‌های بزرگ مانند مرسدس یا فراری هستند، پیچیدگی‌های فراوانی به همراه دارد اما برای آئودی که قرار است به‌ صورت کامل به‌ عنوان یک تیم کارخانه‌ای وارد شود، فرایند طراحی و هماهنگ‌سازی اجزا، یکپارچه‌تر و در کنترل مستقیم تیم خواهد بود.

ویتلی در این‌باره گفت: ما انتظار داریم تا پیش از پایان سال جاری، تمام بسته‌ شاسی و سیستم انتقال قدرت آماده و با یکدیگر ترکیب شود. برای اولین بار، در ماه دسامبر این اجزا در کنار هم قرار خواهند گرفت که گامی بزرگ در پروژه آئودی F1 محسوب می‌شود. در حال حاضر، صحبت درباره عملکرد نهایی خودرو کمی زود است که شاید پرسش بعدی شما باشد. واقعیت این است که تا اولین جلسه‌ تعیین خط و نخستین گرندپری در ملبورن، هیچ‌ چیز قطعی نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ