فرمول یک| عذرخواهی همیلتون از لکلرک پس از گرندپری آذربایجان
اقتصاد ایران: راننده انگلیسی تیم فراری، پس از گرندپری آذربایجان اعلام کرد که به دلیل اشتباه در بازگرداندن جایگاه هشتم به همتیمیاش در لحظات پایانی مسابقه، از او عذرخواهی خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، لوئیس همیلتون، راننده انگلیسی تیم فراری، اعلام کرد پس از گرندپری آذربایجان از همتیمی خود، شارل لکلرک، بابت یک اشتباه در لحظات پایانی مسابقه عذرخواهی خواهد کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که او در تلاش بود جایگاه هشتم را دوباره به لکلرک بازگرداند، اما در محاسبات خود دچار خطا شد و پیش از عبور از خط پایان نتوانست این کار را بهطور کامل انجام دهد.
بر اساس دستور تیمی، ده دور مانده به پایان مسابقه، لکلرک موظف شد جایگاه خود را به همیلتون واگذار کند تا او با لاستیکهای نرمتر و تازهتر بتواند برای کسب ردههای بالاتر به خودروهای جلویی حمله کند. با این حال، همیلتون نتوانست از لندو نوریس سبقت بگیرد و در دور پایانی از سوی مهندسان تیم به بازگرداندن جایگاه هشتم به لکلرک دستور داده شد.
مهندس تیم فراری، ریکاردو آدامی، از طریق رادیو اعلام کرد: لوئیس، میتوانی به شارل اجازه دهی سبقت بگیرد. او یک و نیم ثانیه پشت سر تو است. این آخرین دور است. پشت سر او «اساک هدجار» قرار دارد با دو ثانیه فاصله قرار دارد. اجازه بده رد شود.
با وجود کاهش سرعت همیلتون، او تنها 0.464 ثانیه زودتر از لکلرک از خط پایان عبور کرد و جایگاه هشتم را حفظ کرد.
همیلتون پس از مسابقه گفت: پیام را خیلی دیر دریافت کردم و تمرکز کامل روی خودروی جلویی داشتم. هرچند شانس سبقت گرفتن تقریباً صفر بود، اما هنوز امیدوار بودم. در مسیر مستقیم کمی سرعت کم کردم و حتی ترمز هم گرفتم، اما لکلرک فقط 0.4 ثانیه کم آورد. این یک اشتباه از طرف من بود و بابتش از شارل عذرخواهی میکنم. در نهایت تفاوت بین هشتم و نهم خیلی مهم نیست، اما قول میدهم این اتفاق دیگر تکرار نشود.
شارل لکلرک نیز در واکنش به این اتفاق اظهار داشت که این اقدام مطابق با پروتکلهای تیمی نبود، اما به دلیل پایین بودن جایگاهها، اهمیتی به نتیجه نهایی نداد: قوانینی وجود دارد که همه ما باید طبق آن عمل کنیم. امروز شاید این قوانین رعایت نشد، اما بین جایگاه هشتم و نهم تفاوت خاصی نیست. امیدوارم در آینده و زمانی که برای ردههای بالاتر مبارزه میکنیم، تیم روش متفاوتی در پیش بگیرد.
همیلتون که مسابقه را از رده دوازدهم استارت زده بود، عملکرد خود را به طور کلی مثبت ارزیابی کرد، هرچند نتیجه نهایی با انتظارات فراری همخوانی نداشت. او گفت: قطعاً این جایگاهی نیست که ما به دنبالش هستیم. با این حال، از دوازدهم به جلو آمدن نکته مثبتی است. استارت خوبی داشتم و سرعت کلی من مناسب بود. متأسفانه نزدیک شدن به خودروهای جلویی سخت بود. این مسابقه نشان داد که تعیین خط چهقدر اهمیت دارد. نمونهاش ویلیامز است که ساینس از رده دوم استارت زد و در نهایت روی سکو قرار گرفت.
همیلتون در پایان تأکید کرد که نقاط قوت این آخر هفته را به مسابقات بعدی منتقل خواهد کرد.
انتهای پیام/