استقبال خودروسازان از نمایشگاه مونیخ با مدل‌های جدید

اقتصاد ایران: عصر خودرو- خودروسازان بزرگ اروپایی با وجود بحران‌هایی شامل افزایش تعرفه‌های آمریکا، برقی‌سازی پرهزینه و رقابت شدید چینی‌ها، جدیدترین مدل‌های خود را در نمایشگاه خودروی مونیخ به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، جدا از عرضه گسترده محصولات برای مقابله با مدل‌های چینی که توسط شرکت‌هایی مانند بی‌وای‌دی، چانگان و گاگ موتور به مشتریان اروپایی عرضه می‌شوند، شرکت‌های داخلی برای متقاعد کردن اتحادیه اروپا به تجدیدنظر در ممنوعیت خودروهای احتراق داخلی تا سال 2035 بر لابی‌گری تمرکز خواهند کرد. همچنین توجه‌ها به تعرفه‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بر خودروهای تولید اروپا معطوف خواهد بود.

خودروسازان اروپایی حتی در صورت اجرایی شدن توافق تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا که در ژوئیه حاصل شد، با تعرفه 15 درصدی مواجه خواهند شد که می‌تواند آنها را مجبور کند مدل‌هایی با سود کمتر را در آمریکا نفروشند.

خودروسازان اروپایی در نمایشگاه خودروی «آی‌ای‌ای موبیلیتی» (IAA Mobility) مونیخ که از نهم تا 12 سپتامبر برگزار می‌شود، با کاهش فروش در چین، بزرگترین بازار برای فولکس واگن، بی‌ام‌دبلیو و مرسدس بنز، نیز روبرو هستند. در همین حال، مدیران خودرو و گروه‌های لابی‌گری به شدت تلاش می‌کنند تا ممنوعیت خودروهای سوخت فسیلی اتحادیه اروپا که تا پایان سال 2025  بازبینی می‌شود را لغو یا تغییر دهند.

«الیور زیپسه»، مدیرعامل شرکت بی‌ام‌دبلیو، جمعه  گذشته، این ممنوعیت را اشتباهی بزرگ، خواند و در عوض، خواستار مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای بود که کل زنجیره تامین خودرو را در برمی‌گیرد.

چین، همچنان بزرگترین چالش برای صنعت خودروسازی اروپاست. طبق گزارش شرکت مشاوره‌ای آلیکس پارتنر، تا همین اواخر در سال 2020، خودروسازان جهانی 62 درصد سهم در بازار چین داشتند که در سال 2023 ، به 46 درصد کاهش یافت و ممکن است تا سال 2030، به 28 درصد کاهش یابد.

پورشه با کاهش 28 درصدی فروش خود در چین در نیمه اول سال 2025 مواجه شد. خودروسازان چینی همچنین برای شرکت‌هایی مانند فولکس‌واگن در اروپا مشکل ایجاد می‌کنند.

طبق گزارش شرکت «جیتو داینامیک»، برندهای چینی سهم خود در بازار اروپایی را تا ژوئیه 2025، تقریبا دو برابر کرده و به 4.8 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال 2024 رساندند.

بر اساس گزارش رویترز، مشاوران شرکت مک‌کینزی پیش‌بینی می‌کنند که طی یک دهه، خودروسازان چینی می‌توانند سهمی برابر با سهم فعلی خودروسازان ژاپنی و کره‌ای که به ترتیب 14 درصد و 9 درصد است، داشته باشند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ