رئیسکل بیمه مرکزی:
هزینه ناکارآمدی را سهامداران بدهند نه مردم
اقتصاد ایران: رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح اقدامات این نهاد طی ۱۱ ماه گذشته، سه اصل «پاسخگویی سهامداران»، «اصلاح تدریجی» و «داوری منصفانه» را راهبرد اصلی بیمه مرکزی اعلام کرد و از رشد قابلتوجه ضریب نفوذ بیمه خبر داد.
وی افزود: هر اقدام اصلاحی باید با مشارکت مستقیم ذینفعان و بهشکل تدریجی انجام شود؛ تصمیمات شتابزده در فضای پرتنش، دستاوردی نخواهد داشت.
تقویت نظارت بر صنعت بیمه
خسروشاهی با اشاره به اقدامات نظارتی این نهاد اظهار داشت: الزام همه شرکتها به ارائه صورتهای مالی ماهانه از پاییز 1404، تدوین شاخصهای آزمون سلامت مالی و فنی، بررسی عملکرد 21 شرکت بیمه، و تعلیق فعالیت سه شرکت متخلف ــ که دو شرکت پس از رفع مشکل بازگشتند ــ از جمله این اقدامات بوده است.
وی ادامه داد: لغو یا عدم تأیید صلاحیت 6 مدیر کلیدی به دلیل تخلفات گسترده، ایجاد اداره کل ویژه نظارت بر پرداخت خسارت، انتشار ماهانه آمار شکایات، طراحی سازوکار شناسایی تقلب در خسارت، و انجام بازدیدهای سرزده از شعب و نمایندگیها در سراسر کشور نیز در همین دوره انجام شد.
اصلاح مقررات و بازنگری قوانین
رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: کمیته بازنگری قانون بیمه مرکزی در سه سناریو تشکیل و پیشنویس شفافسازی فرآیندهای انتقال پرتفو، ادغام، انحلال و ورشکستگی تهیه شد. آییننامه جدید توانگری مالی تصویب شده و دستورالعمل پرداخت خسارت افت قیمت خودرو، پس از 56 سال انتظار، از دی 1403 اجرا شد.
او گفت: حذف عوارض غیراثرگذار به نیروی انتظامی پس از 18 سال و حضور تاریخی نمایندگان صنفی بیمهگران، کارگزاران و ارزیابان خسارت در کمیسیون تخصصی شورایعالی بیمه از دیگر دستاوردهای این حوزه بوده است.
توسعه، نوآوری و افزایش ضریب نفوذ
خسروشاهی خاطرنشان کرد: سامانه ارزیابی ریسک رانندگان با پیشرفت 60 درصدی در دست اجراست. سقف سنی عضویت در هیأتمدیره حذف شده و مصاحبههای تخصصی مدیران کلیدی تا 80 درصد کاهش یافته است. میز نوآوری و اتاق فکر صنعت بیمه تشکیل و پروژههای فناورانه همچون هاب درمان (70 درصد) و کوراینشورنس اتکایی (90 درصد) به مراحل پایانی رسیدهاند.
وی افزود: مجوز فعالیت برای 6 شرکت فناور بیمه صادر و ضریب نفوذ بیمه در سال 1403 از 1.9 به 2.3 درصد در بُعد اسمی و از 1.8 به 2 درصد در بُعد حقیقی افزایش یافته است.
وی در پایان تأکید کرد: هدف همه این برنامهها بازگرداندن اعتماد عمومی به صنعت بیمه، ایجاد شفافیت و تضمین پایداری بازار برای سرمایهگذاران و بیمهگذاران است.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه