پارس نوآ به زودی در بازار

اقتصاد ایران: عصر خودرو- پارس‌نوآ نام سدان جدید پارس‌خودرو است که قرار است به زودی شرایط فروش و عرضه آن اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خودرو به نوعی جانشین رنو تندر 90 شده که از طراحی و امکانات نه چندان به روزی بهره می‌برد اما پارس‌خودرو سعی کرده با تغییراتی به نسبت بنیادی، از این پلت فرم مستحکم و قابل ارتقا محصولی مدرن را به بازار معرفی کند تا بتواند علاوه بر دریافت استانداردهای جدید، سدانی متفاوت را برای عرضه آماده کند. به طور مثال طراحی بدنه و سازه تندر 90 به گونه‌ای بود که نمی‌توانست استانداردهای عابرپیاده را پاس کند و از همین نظر به عنوان خودرویی نه چندان به روز شناخته می‌شد. شرکت پارس‌خودرو با بهسازی‌های انجام شده در بدنه خودرو توانست علاوه بر زیبایی بصری، استانداردهای لازم را کسب کند و این محصول بهینه شده را آماده عرضه به بازار کند. همچنین ستون‌های کناری، رکاب‌ها و کفی صندوق عقب با فولادهای مستحکم تقویت شده‌اند تا بتوانند ایمنی سرنشینان را در این بخش تامین کنند. مجموع این تغییرات سبب شده تا پارس‌نوآ 40 کیلوگرم از تندر 90 سنگین‌تر شود و از نظر ثبات و پایداری می‌تواند بهتر از تندر 90 باشد.

یکی از اصلی‌ترین تغییرات پارس‌نوآ به نسبت تندر 90، تعویض پیشرانه از K4M به ME16 است. این پیشرانه 4 سیلندر 1587 سی‌سی 16 سوپاپ به کمک سیستم CVVT، حداکثر توان 111 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 150 نیوتن‌متر را  توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. یکی از نکات قوت این موتور وزن پایین آن است که طبق اعلام شرکت تنها 126 کیلوگرم وزن دارد. گیربکس این خودرو با کد فنی 5F18 شناخته می‌شود که همانند سیستم انتقال قدرت شاهین است و توانسته با کالیبراسیون دقیق مهندسین پارس‌خودرو، هماهنگی موتور و گیربکس به مراتب بهتری را از تندر 90 به راننده این خودرو منتقل کند.

همچنین در راستا بهینه‌سازی و بهبود عملکرد کلی خودرو تغییراتی در سیستم‌های برق و تجهیزات خودرو صورت گرفته است. به طور مثال: سیستم فرمان از هیدرولیکی به برقی ارتقایافته تا علاوه بر نرمی سیستم فرمان، به کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک کمک شایانی شود. مدار خنک‌کاری این خودرو دستخوش تغییراتی شده تا تلرانس دمایی خودرو بر اساس شرایط اقلیم آب و هوایی ایران تطبیق داده شود.

به واسطه نصب سیستم‌های کنترل پایداری، تهویه مطبوع الکتریکی، دی‌لایت، تنظیم ارتفاع برقی چراغ‌های جلو و مالتی مدیا لمسی، سیستم مدیریت برق و دسته‌سیم‌ها دچار تغییراتی شدند تا این مجموعه از ویژگی‌ها بتوانند به درستی کار کنند.

در بحث تریم داخلی تغییراتی صورت گرفته تا سرنشینان احساس خوشایند‌تری به نسب تندر 90 داشته باشند. همچنین صندلی‌ها از ارگونومی و طراحی به مراتب مناسب‌تری از تندر 90 بهره می‌برند و می‌توانند در استفاده طولانی مدت کمتر سبب خستگی سرنشینان شوند.

سدان پارس خودرو که قرار است به زودی روانه بازار شود، بر روی همان خط تولید تندر 90 مونتاژ می‌شود. این ویژگی از این جهت قابل اهمیت است که خودرویی مثل تندر 90 در بین مصرف‌کنندگان به عنوان خودرو با کیفیت شناخته می‌شود و تولید این خودرو بر روی همان خط، نشان از عزم پارس خودرو برای تولید محصول با کیفیت دارد. از طرفی با توجه به اینکه خط تولید تندر 90 توسط مهندسان فرانسوی و با مشارکت متخصصین ایرانی تجهز شده، می‌توان انتظار دقت مونتاژ بالای این خودرو روی خطوط تولید پارس خودرو داشت.

از آنجایی که خط تولید این خودرو به دستگاه‌های به روز در بحث تولید بدنه و پرس مجهز است، می‌توان انتظار مقاومتی همانند تندر 90 و ساندرو از این خودرو ایرانی داشت چرا که در زمان تولید محصولات رنو در ایران همه متخصصین به این موضوع اذعان داشتند که خودروهای تولیدی این برند از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

وجود ربات‌های مدرن در این خط مونتاژ سبب شده تا علاوه بر دقت بالای تولید، درصد خطای انسانی کمتر شود تا خودرو نهایی که مشتری دریافت می‌کند کمترین ایرادات مونتاژی را داشته باشد؛ علاوه بر آن، شرکت پارس‌خودرو در سالیان اخیر به‌ویژه در چندماهه گذشته، پروژه‌هایی را با هدف ارتقای سطح نظارت کیفی بر خروجی خطوط تولید اعمال کرده و با بهبود فرایندهای بازرسی، خودکنترلی و تست‌های پیش از تحویل، کیفیت محصولات خود را به‌طور محسوسی افزایش دهد.

از آنجایی که در زمان تولید تندر 90 در پارس‌ خودرو مهندسان فرانسوی سخت‌گیری‌های زیادی در بحث مونتاژ محصول داشتند، می‌توان انتظار داشت با توجه به اینکه پارس نوآ هم با همان فرآیند و در همان خط مونتاژ می‌شود خودروی با کیفیت و در شان به مشتریان تحویل داده شود.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ