راز موفقیت «هوندا» در قاره سبز چیست؟

اقتصاد ایران: هوندا، خوشنام‌ترین و پرآوازه‌ترین کمپانی موتورسیکلت در جهان است که در این عرصه، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. تکنولوژی منحصربه‌فرد این کمپانی صاحب‌نام سبب شده است یکی از موفق‌ترین سازندگان موتورسیکلت در جهان باشد.

هوندا در زمینه طراحی و ساخت اسکوترها، تبحر ویژه‌ای دارد که همین مقوله سبب شده است همواره سرگروه این کلاس از موتورسیکلت‌ها در بازارهای جهانی باشد. این کمپانی ژاپنی صاحب‌نام، دومین موتورسیکلت تمام‌برقی خود را با نام CUV e راهی بازار اروپا کرد.

موفقیت هوندا در بازار موتورسیکلت جهان

هوندا در سال ۲۰۲۴ و در بازار جهانی موتورسیکلت (اسکوترها و سایر انواع موتورسیکلت‌) به‌رکورد فروش ۱۶.۸ میلیون‌دستگاهی دست یافت و حدود ۱۰ میلیون‌دستگاه نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی، فروش بیشتری را تجربه کرد.

کمپانی هوندا برای پنجاهمین سال متوالی جایگاه خود را به‌عنوان سرگروه بازار موتورسیکلت‌ها، با فروش ۱۹.۴ میلیون‌دستگاهی (با افزایش ۳۲ درصدی از سهم بازار جهانی) به‌خوبی حفظ کرده است.

لازم به‌ذکر است هوندا، رشد فروش قابل توجهی در بوسنی (۱۲۷.۹ درصد)، آلبانی (۱۱۲ درصد) و اوکراین (۱۰۰.۸ درصد) را تجربه کرده است. همین موضوع سبب شده است هوندا دومین محصول تمام‌برقی خود را به بازارهای اروپا عرضه کند.

هوندا CUV e؛ مینیمال و زیبا

هوندا، دومین اسکوتر تمام‌برقی خود را (که قلب بازار اروپا را هدف گرفته)، با نام CUV e به‌تولید رساند. دلیل نام‌گذاری این اسکوتر با عنوان CUV e عملکرد بالا، کارایی همه‌جانبه برای مصارف شهری و راحت بودن است.

راز موفقیت «هوندا» در قاره سبز چیست؟

براساس آن‌چه هوندا اعلام کرده، این اسکوتر مشابه یک خودرو CUV یا کراس‌اوور است. البته عرضه این موتورسیکلت، تنها محدود به اروپا نبوده و در بازارهای مالزی، فیلیپین، اندونزی و سنگاپور نیز عرضه خواهد شد. با این وجود، هدف اصلی آن بازارهای قاره سبز است. هوندا چندی پیش از CUV e به‌عنوان دومین اسکوتر برقی خود برای بازارهای اروپایی، پس از EM۱ e (که سال گذشته عرضه شد) رونمایی کرد.

این مدل جدید بخشی از برنامه گسترده‌تر این کمپانی صاحب‌نام برای عرضه حداقل ۱۰ مدل موتورسیکلت برقی در سطح جهان تا پایان سال جاری میلادی است.

طراحان کمپانی هوندا به‌لطف بهره‌گیری از اِلِمان‌های زبان جدید طراحی این کمپانی، توانسته‌اند استایل بسیار جذاب، مدرن، فانتزی و کاربردی را به‌نمایش بگذارند. با نگاهی به نمای جانبی، شاهد استفاده از فلاپ‌های نسبتا حجیم هستیم.

راز موفقیت «هوندا» در قاره سبز چیست؟

همچنین کنتراست عالی میان رنگ بدنه، رینگ و پوزه نسبتا حجیم، استایل اسپرت و جوان‌پسندی به این اسکوتر تمام‌برقی می‌بخشد. در نمای جلو و در قسمت پایین پوزه، شاهد طراحی چراغ کشیده افقی مزین به LED هستیم که چراغ اصلی، در قسمت پایین آن و در یک مجموعه قرار گرفته است. فاصله خاص میان گل‌گیر و پوزه، نمای اسپرت و مدرنی را به‌نمایش می‌گذارد. در نمای عقب نیز طراحی فلاپ حجیم است.

راز موفقیت «هوندا» در قاره سبز چیست؟

چراغ‌های کشیده با LED مشابه چراغ جلو، هارمونی بسیار مناسبی ایجاد کرده است. ناگفته نماند این محصول هوندا از سطح بالای کیفیت در مونتاژ و رنگ بدنه بهره می‌برد و همین ویژگی‌ها، این اسکوتر برقی را به یک گزینه بسیار خاص بدل می‌سازد. چراغ‌های جلو و عقب، به‌تکنولوژی LED مزین شده‌اند تا این اسکوتر سامورایی تازه‌نفس را خاص‌تر جلوه دهند.

راحتی سامورایی‌پسند!

اسکوترهای هوندا از نظر راحتی و کیفیت سواری، در جایگاه بسیار خاصی قرار دارند. با توجه به فاصله محوری ۱۳۱۰ میلی‌متری و ارتفاع صندلی ۷۶۱ میلی‌متری، این اسکوتر در کلاس اسکوترها بهترین ارتفاع را دارد. این ویژگی سبب ایجاد سطح راحتی بالایی در این موتورسیکلت می‌شود.

یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی TFT باکیفیت به‌منظور نمایش اطلاعات دینامیکی، سرعت، میزان شارژ باتری‌ها و سایر علائم، روی این اسکوتر تعبیه شده است. ناگفته نماند که فاصله فرمان نسبت به بدن راکب در زاویه و فاصله مناسبی نسبت به سایر هم‌کلاس‌های خود قرار دارد. این موضوع سبب برتری هوندا CUV e در کلاس اسکوترها شده است.

قلب بی‌صدا و پرتوان، به سبک هوندا

مهندسی هوندا در زمینه طراحی و ساخت پیشرانه‌های احتراق‌داخلی، به‌دلیل بهره‌ گرفتن از سطح بالای تکنولوژی‌های منحصربه‌فرد، همواره زبان‌زد است. بر این اساس در زمینه محصولات تمام‌برقی نیز، این ویژگی‌ها حفظ شده است. مهندسان قوای محرکه هوندا در CUV e از یک موتور برقی پرتوان براش‌لس (در بخش عقب) استفاده کرده‌اند.

راز موفقیت «هوندا» در قاره سبز چیست؟

این موتور می‌تواند حداکثر ۶ کیلووات (۸ اسب‌بخار) قدرت را در ۳۵۰۰ آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر ۲۲ نیوتون‌متر گشتاور را در ۲۳۰۰ آرپی‌ام به‌ارمغان آورد. نکته مهم فنی درباره پیشرانه براش‌لس CUV e این است که سازه شاسی و بدنه از آلومینیوم و فولاد سبک‌وزن ساخته شده است.

به‌دلیل دور موتور بالای پیشرانه براش‌لس، این دور موتور محدود به حداکثر ۴ هزار آرپی‌ام شده است. دلیل این نوع مهندسی، عدم وجود تنش (تنش تسلیم) در سازه بدنه است. قدرت و گشتاور ایجاد شده به لطف دو پک باتری لیتیوم-یونی ۵۰.۲۶ ولتی با ظرفیت ۲۶.۱ آمپرساعتی به‌خوبی تامین می‌شود.

عمر مفید این باتری‌ها ۲۵۰۰ ساعت است. به‌لطف استفاده از فریم آلومینیوم دایکستینگ، فولاد سبک‌وزن و باتری‌هایی با بدنه آلومینیومی، وزن خالص CUV e به ۱۱۸ کیلوگرم می‌رسد.

با توجه به‌چنین وزنی، حداکثر سرعت این اسکوتر تمام‌برقی هوندا به ۸۳ کیلومتر برساعت می‌رسد. ناگفته نماند که تنها با یک‌ بار شارژ و استفاده از حالت استاندارد رانندگی، این اسکوتر می‌تواند مطابق استاندارد WMTC حداکثر ۷۷.۳ کیلومتر مسافت را بیپماید.

طبق گفته هوندا با استفاده از حالت ECON می‌توان بیش از ۲۵ درصد مسافت بیشتری را طی کرد. همچنین بد نیست بدانید که سه حالت استاندارد، ECON و اسپرت برای این اسکوتر تمام‌برقی در نظر گرفته شده است.

راز موفقیت «هوندا» در قاره سبز چیست؟

بررسی کیفیت سواری و عملکرد هندلینگ

از نظر سیستم تعلیق، در محور جلو این اسکوتر، از دو دامپر یا کمک‌فنر هیدرولیکی قابل تنظیم استفاده شده است. در محور عقب، همانند اسکوتر محبوب بنزینی هوندا یعنی کلیک، از یک دامپر قابل تنظیم هیدرولیکی در یک سمت بهره گرفته شده تا سواری بسیار باکیفیت و نرمی در اختیار راکب و سرنشین قرار گیرد.

ناگفته نماند دامپر محور عقب، حداکثر تا پنج حالت قابل تنظیم است تا سواری باکیفیتی ارائه دهد. لازم به‌ذکر است که تایر ۹۰/۱۱۰ با رینگ ۱۲ اینچی (آلومینیوم دایکستینگ) برای محور جلو و تایر ۹۰/۱۱۰ با رینگ ۱۲ اینچی (آلومینیوم دایکستینگ) برای محور عقب تعبیه شده است.

این تایرها در ایجاد سواری نرم و باکیفیت، بسیار موثر هستند. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که تایرهای اسکوترهای دارای رینگ‌های ۱۲ یا ۱۳ اینچی، ممکن است در زمان کوتاهی پنچر شوند؛ اما کمپانی هوندا برای CUV e از رینگ‌های آلومینیوم دایکستینگ استفاده کرده تا از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کند.

امکانات رفاهی و ایمنی هوندا CUV e

کمپانی هوندا برای CUV e امکاناتی از جمله: چراغ جلو و عقب LED، سیستم منحصربه‌فرد خنک‌کننده باتری و موتور، سیستم بدون کلید (کی‌لس)، سیستم کمکی راحت سوار شدن، سه حالت رانندگی، دو باتری جداگانه به‌همراه شارژر سریع هوندا، نگهدارنده اشیا در بخش عقب، پورت خروجی تایپ C و USB، صفحه‌نمایشگر ۵ اینچی TFT برای کلاستر، سیستم ترمز ABS و دو چرخ دیسکی، دو تایر تیوب‌لس و سیستم ترمز ترکیبی (که شامل کنترل نیروی ترمز سر پیچ نیز می‌شود) در نظر گرفته است.

قیمت دردانه جدید هوندا

کمپانی هوندا مدل CUV e را با قیمت ۲ هزار و ۶۹۱ یورو به دست مشتریان می‌رساند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ