معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:
در جنگ ۱۲ روزه اکثر رسانهها نمره قبولی گرفتند
اقتصاد ایران: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جنگ ۱۲ روزه اکثر رسانهها نمره قبولی میگیرند چراکه همه پای کار مردم و نظام بودند و روحیه شهادتطلبی همکاران رسانهای حیرتانگیز بود.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران , محمدرضا نوروزپور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم «روز خبرنگار» ویژه گرامی داشت ۱۲ شهید رسانه در جنگ رژیم صهیونیستی علیه کشورمان که امروز (سهشنبه) در دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در دوره جنگ تحمیلی ۱۲ روزه شاهد ایثارگری، فداکاری و انسجام تمام رسانهها بودیم.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تمام مطالبی که در رسانههای داخلی منتشر میشود، مورد تحلیل و بررسی اندیشکدههای دشمن قرار میگیرد و بسیاری از آنها در رسانههای بینالمللی بازتاب مییابد که بخشی از جنگ شناختی دشمن به شمار میرود.
وی با تأکید بر اهمیت روحیه شهادتطلبی و عشق به خداوند متعال، افزود: فرهنگ و ادبیات ما سرشار از عشق به شهادت است. خبرنگاران شهید که در میدان جنگ حضور داشتند، نشان میدهند رسانهها ضلع سوم دیپلماسی و میدان جنگ هستند.
نوروزپور اظهار داشت: اهمیت رسانه در جنگ شناختی حتی بیشتر از حوزههای دفاعی است، زیرا دشمنان نگاه نازل به مرگ دارند و از آن به عنوان تهدید استفاده میکنند، اما ما مرگ را باعث حیات میدانیم و همین مسئله دلیلی است که موجب محاسبات غلط دشمن میشود.
وی ضمن قدردانی از تلاش رسانههای کشور، از جمله صداوسیما، گفت: در جنگ ۱۲ روزه تحمیلی اکثر رسانههای ما نمره قبولی میگیرند چراکه همه پای کار مردم و نظام بودند و روحیه شهادتطلبی همکاران ما حیرتانگیز بود.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اهمیت تسلیح اطلاعات و نقش رسانهها در جنگ شناختی تصریح کرد: امروزه اطلاعات به مثابه جنگافزار شده و رسانهها جایگاه مهمی در این زمینه دارند. خبرنگار در این وضعیت ناخودآگاه به عنوان سرباز و رزمنده ایفای نقش میکند.
وی با تاکید بر اینکه در جنگ تحمیلی، رسانههای ما عمدتاً سنگربان حقیقت بودند، تأکید کرد: هیچ راه میانهای وجود ندارد؛ یا باید در پاسداری از حقیقت باشیم و یا در زمین تسلیحشده دشمن باشیم.
نوروزپور در پاسخ به اینکه وظیفه و رسالت خبرنگاران در ادامه مسیر چیست، گفت: ما نیز مانند رزمندگانی که پرچم همرزمانشان را به اهتزار درمیآورند، باید به عنوان خبرنگار، هرگاه قلمی افتاد، آن را برداریم و برای حفظ حقیقت تلاش کنیم.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی ۶۰ سال است که مظلومنمایی میکند و خودش را مدافع معرفی میکند و ما باید این انگاره دروغین را بشکنیم. هر خبرنگار در این میدان یک رهبر افکار است و وظیفه دارد پیام حقیقت را به جامعه منتقل کند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه