سایپا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید و تحویل داد
اقتصاد ایران: سایپا توانست با برنامه ریزی صورت گرفته ضمن تداوم میانگین تولید، تعهدات معوق خود را از اسفند ماه سال گذشته با کاهش حدود ۴۵ درصدی تقریبا به نصف برساند.
این تداوم تولید و تحویل خودرو در سال جاری سبب شد تا تعداد معوقات گروه خودروسازی سایپا از حدود 90 هزار دستگاه در ابتدای سال به حدود 49 هزار دستگاه در پایان تیرماه 1404 برسد.
کاهشی که با برنامه ریزی صورت گرفته برای افزایش تولید خودروها و تکمیل کاری پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه بخش عمده ای از این تعهدات باقی مانده را هم پاس کند و از این حیث بتواند بار هزینه های مالی ناشی از پرداخت جریمه تاخیر و ... را هم از دوش سایپایی ها سبک کند.
بر اساس این گزارش و طبق آمارهای منتشر شده در سامانه کدال، سایپا در سال جاری حدود 103 هزار دستگاه تا پایان تیرماه تولید و حدود 100 هزار دستگاه خودرو نیز عرضه کرده است، در واقع آمارها نشان می دهد این گروه خودروسازی تقریبا به میزان تولید، خودرو در بازار عرضه کرده و با وجود تمامی مشکلاتی ناخواسته و تحمیلی که عنوان شد، عرضه خود را به میزان تولید تداوم داده است.
ناگفته نماند بخش عمده تولید از دست رفته سایپا به عدم کسب مجوزهای استاندارد و ... مربوط به وانت 151 بود که روزانه 300 دستگاه از سبد تولید سایپایی ها در 3 ماهه نخست امسال کسر کرد(حدود 20 هزار دستگاه در 3 ماه اول سال) که اگر آن میزان تولید را هم به ثبت می رساندند، تولید سایپا حدود 20 هزار دستگاه بیشتر از این میزان می شد. موضوعی که با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و نهادهای دیگر برطرف و وانت 151 از ابتدای تیرماه به مدار تولید برگشت.
طبق اعلام سایپاییها با برنامه ریزی صورت گرفته برای تامین و تداوم تولید در تمام ظرفیت های تولیدی در شرکتهای خودروسازی زیرمجموعه، به زودی شاهد افزایش تولید و تحویل خودرو و همچنین جبران بخش عمده تولید از دست رفته در ماه های ابتدای سال خواهیم بود.
آنچه مسلم است گروه خودروسازی سایپا با وجود مشکلات متعدد و همچنین تمامی عوامل خارج از ید خود که روی تولید تاثیر مستقیم می گذارند، همچنان با قدرت به سمت افزایش تولید و پاس کردن تعهدات معوق خود حرکت کرده و طبق آمار اعلامی توانسته رشد 7 درصدی درآمد عملیاتی خود را در 3 ماهه اول امسال نیز به ثبت برساند.
اتفاق مهمی که به غیر از برنامه ریزی جامع، چابک سازی، افزایش بهره وری، هدفمند کردن سبد محصولات به سمت خودروهای کمتر زیان ده و همچینین کاهش تعهدات بانکی و خودرویی به مشتریان محقق نمی شد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه