۴۰۰ کیلومتر کاهش مسیرهای پرترافیک تهران طی چهار سال

اقتصاد ایران: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در چهار سال اخیر با اجرای پروژه‌های اصلاح تقاطعات و توسعه شبکه بزرگراهی، حدود ۴۰۰ کیلومتر از مسیرهای ترافیکی تهران کاهش یافته است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس شعبانی در سیصد و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه شورا و شهرداری حوزه اعتبارات و بودجه بود، اظهار کرد: در سال 1400 که کار را تحویل گرفتیم هزار و 800 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده بود که به هزار و 500 میلیارد تومان کاهش یافت اما با توجه شورا، رقم بودجه 10 برابر شد و نشان داد که تحول خوبی در کنار تورم موجود شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت ها و اقتضای شهر برای اجرای پروژه های عمرانی، نگهداشت و رسیدگی به شهر به کار گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با این حجم از تردد در سطح شهر، باید رسیدگی دائم در تهران وجود داشته باشد.

شعبانی با اعلام اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران یکی از کم حاشیه ترین، پرکارترین و پربازده ترین بخش شهرداری است، یادآور شد: بیش از هزار نفر در این معاونت تلاش می کنند و یکی از بهترین مجموعه های شهرداری هستند. بیشترین پیشرفت فیزیکی را در اجرای پروژه ها شاهد هستیم و پروژه های ابلاغی با بالاترین قابلیت اجرا عملیاتی شدند.

وی ادامه داد: 12.4 درصد بودجه تملک دارایی افزایش یافت و عملکرد ما در تحقق برنامه ها 42 درصد بوده است. معاونت فنی و عمرانی سرعت بالایی در تحقق اهداف و برنامه ها دارد. پراکندگی در سطح شهر نشان می دهد که در کل مناطق تهران اقدامات عمرانی در حال انجام است. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه 205 پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در حال اجراست، گفت: 198 پروژه به بهره برداری رسیده و مابقی آن نیز اجرا می شود و تا پایان دوره ششم به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: اصلاح تقاطع های بزرگراهی به جهت کاهش زمان سفر، کاهش مسافت، سهولت در رفت و آمد و کاهش مصرف سوخت از اقدامات مطلوب بوده است. اصلاح 98 تقاطع در دستور کار قرار داشت که 60 پروژه در دست اقدام است و 40 پروژه به اجرا رسیده و تا پایان دوره به 60 پروژه می رسد. اگر تمام پروژه ها به بهره برداری برسد، نزدیک به یک میلیون لیتر از مصرف بنزین روزانه کاهش خواهد یافت.

شعبانی با بیان اینکه با افتتاح پروژه های اصلاح تقاطعات غیرهمسطح مسافت از 787 کیلومتر به 57 کیلومتر کاهش می یابد، یادآور شد: ما در چهار سال حدود 400 کیلومتر کاهش مسیر را انجام دادیم؛ درحالی که در طول 29 سال 260 کیلومتر مسیر کاهش یافته بود. این نکته بسیار مهمی است. برخی شهرها نیز می توانند از این الگو استفاده کنند. 

وی با اعلام اینکه از 183 پویش امید و افتخار، 60 درصد توسط معاونت فنی و عمرانی اجرایی شده است، تصریح کرد: در پویش بعدی چهار پروژه به طور رسمی به بهره برداری می رسد. زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران یکی از این پروژه هاست. در بزرگراه شهید چمران باید چهار اصلاح صورت می گرفت که مشکل ترددی نداشته باشد و این پروژه یکی از همین طرح هاست.

شعبانی با تأکید بر اینکه پروژه شمال به شمال بزرگراه شهید چمران نیز با یک پل گردشی در مسیر بزرگراه شهید حکیم در حال اجراست، خاطرنشان کرد: خروجی به بزرگراه یادگار امام و بزرگراه شیخ فضل الله نیز باید اصلاح شوند. 

وی با بیان اینکه هنوز 600 هزار نفر در منطقه 22 ساکن نشده اند که این حجم تردد در سالهای آینده را افزایش خواهد داد، خاطرنشان کرد: اتصال بزرگراه شهید خرازی به بزرگراه شهید همدانی و درنهایت به بزرگراه شهید فهمیده به عنوان رینگ سوم تهران، اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه اتصال بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی به بزرگراه شهید همت شرق یکی از پروژه های آماده بهره برداری است، تصریح کرد: مسیر کندرو به تندرو در بزرگراه آزادگان نیز از دیگر پروژه های آماده افتتاح است. 

شعبانی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری 27.5 کیلومتر افزایش شبکه بزرگراهی در امتداد بزرگراه یادگار امام، بزرگراه شهید بروجردی و دیگر بزرگراه ها داریم، یادآور شد: از بزرگراه بسیج تا بزرگراه یادگار امام (ره) شاهد گشایش هستیم که به دلیل اتصال هایی است که صورت گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه تهران 20 نقطه گره ترافیکی در بزرگراه ها دارد، خاطرنشان کرد: علت ترافیک در برخی مقاطع، عدم توازن ترافیکی معابر است. علاوه بر این ورودی ها و خروجی ها نیز در این مقاطع وجود دارد. ما 10 نقطه را شناسایی کرده ایم که در صورت اصلاح این توازن ایجاد خواهد شد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر گشایشی در خیابان ولیعصر روی بزرگراه شهید همت شکل بگیرد و پل کوچکی احداث شود و کندرو از بزرگراه شهید چمران به خیابان گاندی متصل کنیم و ورودی و خروجی به لاین پرسرعت نداشته باشیم، مشکل ترافیک آن حل خواهد شد.

شعبانی با بیان اینکه پیش و پس از خیابان گاندی تنگنای مقطع را شاهد هستیم، گفت: در بزرگراه شهید باکری و ورود از کرج به تهران شاهد ترافیک هستیم و علت این بوده که تعریض معبر روی رودخانه کن انجام نشده بود. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اجرای پروژه بزرگراه حکیم، گفت: در مقطع بزرگراه شهید ستاری و خیابان آیت الله کاشانی با ترافیک رو به رو هستیم که با این پروژه، مشکل رفع می شود. 

وی با بیان اینکه 465 درصد افزایش اعتبار نسبت به سال اول دوره ششم داشتیم اما این بودجه ها کفایت نمی کند، یادآور شد: ما در سازمان عمرانی مناطق شاهد اجرای پروژه های توسعه شهری هستیم که توسط سازمان ها و شرکت ها به آن واگذار می شود. بودجه آن نزدیک به دو همت است اما هفت هزار میلیارد تومان اقدام عمرانی انجام داده که شامل ساخت سوله های مدیریت بحران و بوستانهاست که در کارکرد سایر معاونت ها لحاظ می شود.

شعبانی با تأکید بر اینکه پارکینگ هایی که در دوره ششم اجرایی شده و در حال اجراست، 50 درصد از پارکینگ های مسقف موجود تملکی شهرداری است، اظهار کرد: هشت هزار واحد پارکینگی داریم که در این دوره سه هزار و 700 واحد اجرایی شده و یا در حال اجراست. ظرفیت پارکینگ های مسقف ملکی شهرداری در حال رشد 50 درصدی است که اجرای آن را معاونت فنی و عمرانی بر عهده دارد. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به رفع معارضین تأسیساتی در پروژه های عمرانی، تصریح کرد: متأسفانه تهران از داشتن کانال تأسیسات مشترک شهری محروم است و با اینکه برای آن طرح تفصیلی تهیه شده، شرکت های خدمات رسان زیر بار آن نرفتند. اگر این کانال وجود داشت و از مسیرهای مشخص عبور می کرد، چالش نداشتیم. ما 300 نقطه رفع معارض در تهران انجام دادیم که یک نمونه آن در میدان فتح است.

وی افزود: دو لوله به طول 30 متر در میدان فتح جابجا شد که شهرداری جهت تسریع در فعالیت، این اقدام را خود انجام داد. همین کار به نوبه خود یک پروژه است. بالغ بر دو هزار میلیارد تومان هزینه شده که تاسیسات جابجا شوند که قابل تقدیر است.

شعبانی با بیان اینکه از سه فعالیت عمده معاونت فنی و عمرانی، تمرکز ویژه ای بر نگهداشت شهر گذاشته ایم، خاطرنشان کرد: برای اجرای بیش از 800 پل موجود در تهران، 700 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. پل ها در معرض مسائل جوی، برف، باران، عدم نگهداشت مناسب، سرقت و تصادف هستند و نگهداشت آن به اعتبار نیاز دارد. بیش از 60 پل به لحاظ مقاوم سازی لرزه ای نیاز به نگهداشت دارد که بیش از 40 مورد مقاوم سازی صورت گرفته و مابقی نیز به تدریج انجام خواهد شد. البته شهروندان نگران نباشند؛ چراکه اتفاقی نخواهد افتاد اما باید مقاوم سازی انجام شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ