بازگشت نوریس به مسیر قهرمانی

اقتصاد ایران: لاندو نوریس با کسب پیروزی در گرندپری اتریش نشان داد که آماده رقابت جدی با هم‌تیمی‌اش، اسکار پیاستری برای قهرمانی فصل است.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در گرندپری اتریش، لاندو نوریس هفتمین پیروزی دوران حرفه‌ای خود در فرمول یک را به دست آورد و به هم‌تیمی‌اش، اسکار پیاستری رسید؛ راننده‌ای که سابقه بسیار کمتری در رقابت‌های گرندپری دارد.

نوریس آخر هفته را در اسپیلبرگ با تمرکز، اعتماد به‌ نفس و عملکردی درخشان سپری کرد؛ دقیقاً همان‌گونه که پس از اشتباهش در مونترال که منجر به از دست دادن 10 امتیاز شد، انتظار می‌رفت. حالا فاصله او با پیاستری در جدول رده‌بندی به 15 امتیاز کاهش یافته است. اگر نوریس واقعاً قصد دارد برای قهرمانی با هم‌تیمی‌اش رقابت کند، باید این مسیر را با قدرت ادامه دهد؛ مسیری که طولانی و پرچالش خواهد بود.

اتریش، نقطه عطف نوریس
در مرحله تعیین خط، پیاستری از ثبت آخرین تلاش خود بازماند؛ پرچم‌های زرد ناشی از چرخش گسلی باعث شد او پایش را از پدال گاز بردارد. با این حال، در تمام طول هفته پیاستری یک گام عقب‌تر از نوریس بود و به‌ سختی توانست عملکردی درخشان در بخش سوم ثبت کند. نوریس اما در تعیین خط فوق‌العاده ظاهر شد؛ هرچند بزرگ‌نمایی درباره برتری نیم‌ثانیه‌ای شاید اغراق‌آمیز باشد.

در جریان مسابقه، نوریس همان‌قدر متقاعدکننده ظاهر شد. او نه‌ تنها در استارت موقعیتش را حفظ کرد، بلکه در مراحل پایانی که پیاستری حملاتی غیرمنتظره انجام داد، با هوشیاری و تمرکز واکنش نشان داد. در نهایت، با وجود آسیب به بال جلو و اشتباه در پیچ آخر، خونسردی خود را از دست نداد و مسابقه را با پیروزی به پایان رساند؛ هرچند فاصله با پیاستری ناچیز بود.

اتومبیلرانی فرمول یک ,

برای پیاستری، این شکست در ظاهر چندان دردناک نیست و او باختش را به‌ خوبی مدیریت کرد اما این سومین بار در پنج مسابقه اخیر است که اسکار از هم‌تیمی‌اش عقب مانده. پس از گرندپری میامی، او با 16 امتیاز اختلاف پیش بود، اما حالا تنها 15 امتیاز جلوتر است . آن هم در حالی که نوریس 10 امتیاز در مونترال از دست داده است.

پیاستری هنوز هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود اما برتری قاطعی ندارد. اگر نوریس بتواند این روند صعودی را حفظ کند و ابتکار عمل را در رقابت‌های قهرمانی به دست بگیرد، اسکار باید با واقعیتی تازه روبرو شود. آیا او خونسردی لازم را دارد تا در اولین تلاش واقعی خود برای قهرمانی جهان، احساساتش را کنترل کند؟

فراری در نقش نیروی دوم؟
یکی از نکات قابل‌توجه گرندپری اتریش، عملکرد تیم فراری بود. هرچند اسکودریا هنوز سرعت کافی برای رقابت بر سر پیروزی ندارد اما در این مسابقه، خودروهای قرمز پس از مک‌لارن‌ها سریع‌ترین بودند. در نتیجه، شارل لکلرک سومین سکوی خود در چهار مسابقه اخیر را کسب کرد و لوئیس همیلتون نیز برای دومین بار در این فصل، مسابقه‌ای را بالاتر از جایگاه پنجم به پایان رساند.

فراری در اسپیلبرگ از کف‌پوش و دیفیوزر جدید استفاده کرد و به گفته لکلرک، این به‌روزرسانی‌ها عملکرد تیم را بهبود بخشیدند؛ البته هنوز زود است درباره پیشرفت قطعی صحبت کنیم، زیرا مکس فرستاپن از تیم ردبول خیلی زود از رقابت حذف شد و مرسدس نیز در هوای گرم با مشکل در مدیریت لاستیک‌ها روبرو بود، بنابرین ارزیابی واقع‌بینانه‌ای از پیشرفت SF-25 ممکن نیست.

بخش تعلیق عقب که مدت‌ها منتظر آن بودند، قرار است در سیلورستون رونمایی شود. شاید فراری بتواند جایگاه خود را به‌ عنوان اصلی‌ترین رقیب مک‌لارن تثبیت کند. این تیم دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد، اما با این روند حداقل بحث درباره اخراج فردریک واسور  (رئیس فراری) برای یک سال متوقف می‌شود و مارانلو می‌تواند تمام تمرکز خود را روی فصل 2026 بگذارد.

اتومبیلرانی فرمول یک ,

درخشش دوباره لیام لاوسون
فصل 2025 برای لیام لاوسون با چالش‌های جدی همراه بوده است. این راننده نیوزیلندی ابتدا صندلی‌اش در ردبول را از دست داد و سپس در تیم ریسینگ بولز، پشت سر ایساک حجار کم‌تجربه قرار گرفت. اعتماد به‌ نفس  که زمانی بزرگ‌ترین سرمایه لاوسون بود، به‌ شدت آسیب دیده و حالا در شرایطی است که شاید به زودی جای خود را به آروید لیندبلاد بدهد.

از سوی دیگر در اتریش، لاوسون بار دیگر توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت. برخلاف حجار، او به مرحله نهایی تعیین خط راه یافت و در جایگاه ششم قرار گرفت. با وجود شروع نه‌ چندان قوی، این جایگاه را در مسابقه حفظ کرد و با تنها یک توقف در پیت، رقابت را به‌ خوبی به پایان رساند. شاید این مسابقه نقطه عطفی برای لاوسون باشد و شاید این بار، شخص دیگری باید جای خود را به لیندبلاد بدهد؛ شاید حتی یوکی تسونودا.

نخستین امتیازهای بورتولتو
گابریل بورتولتو نیز در اسپیلبرگ نمایشی درخشان داشت. این راننده برزیلی که نخستین فصل حضورش در فرمول یک را سپری می‌کند، تا پیش از این فرصت چندانی برای درخشش نداشت اما این بار، همه چیز برای او هماهنگ شد. حتی با وجود مشکلاتی در استارت، موفق شد از سد فرستاپن و آنتونلی عبور کند و در جمع 10 نفر برتر قرار گیرد. به‌ نظر می‌رسد نگرانی درباره ترکیب رانندگان آئودی برای فصل 2026 فعلاً ضرورتی ندارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ