۱۴۸۰ و ۱۲۳ دو شماره تماس برای حمایت روانی از مردم
اقتصاد ایران: رئیس سازمان بهزیستی گفت: در شرایط فعلی کشور این سازمان از طریق صدای مشاور با خط تلفن ۱۴۸۰ و خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی آماده ارائه خدمات روانشناختی و حمایت روانی از مردم است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جواد حسینی رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در هر بحرانی یکی از حوزههایی که مردم نیازمند دریافت خدمات هستند در حوزه حمایتهای اجتماعی و روانی است، تاکید کرد: طبیعتاً در شرایط جنگی کشور، این خدمات مورد نیاز مردم است.
وی افزود: این سازمان بر اساس وظایف قانونی، سابقه، تخصص و زیرساختی که دارد از طریق صدای مشاور با خط تلفن 1480 و خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی به ارائه خدمات به مردم مشغول است.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: ما در چارچوب برنامههای مدونی که وجود دارد با هماهنگی کمیته مدیریت بحران در هر استان در موارد ضروری تیم اورژانس اجتماعی متشکل از مددکاران اجتماعی و روانشناسان با خودروی اورژانس اجتماعی و تیم محب (حمایت روانی و اجتماعی) در محلهایی که حادثه ایجاد شد حضور مییابند و خدمات را به صورت رایگان ارائه میکنند.
حسینی اضافه کرد: ضمن اینکه خط تلفن 1480 به صورت رایگان در خدمت مردم است و میتوانند سؤالات و مشاورههای لازم را در چنین شرایطی از کارشناسان سازمان بهزیستی دریافت کنند. این خدمات شامل مشاورههای فردی، خانوادگی و گروهی همچنین مداخلات روانی-اجتماعی برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از بحران است.
وی متذکر شد: سازمان بهزیستی کشور با بهرهگیری از تجربیات گذشته در مدیریت بحرانها، برنامههای ویژهای برای آمادگی و پاسخگویی به نیازهای روانی-اجتماعی در شرایط اضطراری تدوین کرده است. تیمهای محب (مداخلات حمایتی روانی اجتماعی در بحران) به منظور ارائه خدمات فوری و تخصصی در مناطق آسیبدیده، آموزشهای لازم را دیدهاند و همواره در حال بهروزرسانی دانش و مهارتهای خود هستند.
انتهای پیام/