نقش کلیدی صنعت پخش در اقتصاد، محور رویداد هفتم
اقتصاد ایران: هفتمین کنفرانسصنعت پخش ایران با تمرکز بر تحول دیجیتال، لجستیک، منابع انسانی و توسعه پایدار، با هدف تقویت همافزایی و توسعه صنعت پخش کشور ۲۴ تیرماه آغاز بکار میکند.
به گزارش خبرنگار مهر نشست خبری جزئیات هفتمین دوره کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی صنعت پخش ایران که از ۲۴ تا ۲۷ تیرماه امسال در مرکز نمایشگاهی و همایشهای ایرانمال برگزار خواهد شد. با حضور مدیران ارشد انجمن ملی صنعت پخش ایران، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و اصحاب رسانه برگزار و در ادامه جزئیات برنامهها و اهداف این کنفرانس تشریح شد.
سهراب کارگر، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران و رئیس این رویداد، در ابتدای نشست، به تشریح دستاوردهای کنفرانس ششم پرداخت و اظهار داشت: کنفرانس ششم با رضایت مندی ۹۶ درصدی در حالی برگزار شد که شاهد رشد ۲۰ درصدی قراردادهای بین شرکتها و زنجیره خدماتدهنده، افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت زیرساختی و رشد ۲۲ درصدی شرکتکنندگان نسبت به دوره قبل بودیم. حضور گستردهتر شرکتهای زنجیره عرضه کالا نیز از دیگر دستاوردها بود.
وی افزود: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستورالعمل ایجاد شرکتهای لجستیک طرف سوم (3PL)، اجرایی شد و ۲۰ شرکت مجوز دریافت کردند. با این حال، به دلیل شرایط خاص کشور، حضور شرکتهای خارجی و NGOهای منطقهای به سطح مورد انتظار نرسید.
محمدرضا مرادی، عضو هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش و رئیس کمیته محتوایی نیز با اشاره به پیچیدگیهای صنعت پخش، محورهای اصلی کنفرانس را تشریح کرد و افزود: عنوان اصلی کنفرانس امسال، توسعه و همافزایی در مسیر تحول است. در عین حال محورهای فرعی شامل تحول دیجیتال، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، پرینترهای سهبعدی و انرژیهای پاک تعیین شده است.
وی درباره پنلهای تخصصی افزود: پنلهای امسال بر اساس نیازهای صنعت طراحی شدهاند و شامل تحول دیجیتال و هوشمندسازی توزیع، زنجیره تأمین و ارتباط با تولیدکنندگان، لجستیک و بهینهسازی هزینهها، منابع انسانی، برندینگ و بازاریابی، توسعه پایدار و مدیریت مالی است. این پنلها با حضور اساتید بینالمللی برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست حمید محلهای، مدیرکل دفتر آماد و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با تأکید بر اهمیت صنعت پخش گفت: «شرکتهای پخش، سرمایهای ارزشمند برای کشور هستند که مشکلات توزیع را تا حد زیادی حل کردهاند. در ۱۵ سال گذشته پیشرفتهای خوبی در این حوزه داشتهایم و باید به سمت سیستمهای بهتر و کاهش هزینهها حرکت کنیم. این کنفرانس فرصت مناسبی برای یافتن راهکارهای جدید است.
احمد شیروانی، دبیرکل انجمن ملی صنعت پخش و دبیر اجرایی کنفرانس، این رویداد را تنها رویداد B2B در زنجیره ارزش صنعت غذا و دارو دانست و گفت: این کنفرانس، زیستبوم صنعت را از تأمین و تولید تا پخش، خردهفروشی و داروخانهها گرد هم میآورد. حضور شرکتهای خودرویی، نرمافزاری و بانکها نیز به تقویت این زنجیره کمک میکند.
وی افزود: با توجه به برگزاری رویداد در تهران، انتظار حضور گستردهتری از فعالان صنعت پخش بویژه مدیران میانی فعال در این صنعت داریم و از رسانهها دعوت میکنیم با پوشش خبری، به مشارکت بیشتر کمک کنند.
شیروانی نیز درباره هوشمندسازی زنجیره صنعت پخش کشور افزود: انجمن ملی صنعت پخش ایران با ۲۷۰۰ عضو، ۱۲۰ هزار نیروی مستقیم و ۴ میلیون مترمربع انبار، نقشی کلیدی دارد. امسال فضایی برای شرکتهای دانشبنیان و شتابدهندهها فراهم شده تا صنعت از دانش آنها بهرهمند شود.