اعلام جرئیات هفتمین کنفرانس و رویداد بین‌المللی صنعت پخش

اقتصاد ایران: هفتمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران با تمرکز بر تحول دیجیتال، لجستیک، منابع انسانی و توسعه پایدار، با هدف تقویت هم‌افزایی و توسعه صنعت پخش کشور ۲۴ تیرماه آغاز بکار می کند.

- اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسینم، نشست خبری جزئیات هفتمین دوره کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران که از 24 تا 27 تیرماه امسال در مرکز نمایشگاهی و همایش‌های ایران‌مال برگزار خواهد شد. با حضور مدیران ارشد انجمن ملی صنعت پخش ایران، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و اصحاب رسانه برگزار و در ادامه جزئیات برنامه‌ها و اهداف این کنفرانس تشریح شد.

دستاوردهای کنفرانس ششم و اهداف جدید

سهراب کارگر، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران و رئیس این رویداد، در ابتدای نشست، به تشریح دستاوردهای کنفرانس ششم پرداخت و اظهار داشت: کنفرانس ششم با رضایت مندی 96 درصدی در حالی برگزار شد که شاهد رشد 20 درصدی قراردادهای بین شرکت‌ها و زنجیره خدمات‌دهنده، افزایش 15 درصدی ظرفیت زیرساختی و رشد 22 درصدی شرکت‌کنندگان نسبت به دوره قبل بودیم. حضور گسترده‌تر شرکت‌های زنجیره عرضه کالا نیز از دیگر دستاوردها بود.

وی افزود: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستورالعمل ایجاد شرکت‌های لجستیک طرف سوم (3PL)، اجرایی شد و 20 شرکت مجوز دریافت کردند. با این حال، به دلیل شرایط خاص کشور، حضور شرکت‌های خارجی و NGOهای منطقه‌ای به سطح مورد انتظار نرسید.

محورهای محتوایی کنفرانس هفتم

محمدرضا مرادی، عضو هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش و رئیس کمیته محتوایی نیز با اشاره به پیچیدگی‌های صنعت پخش، محورهای اصلی کنفرانس را تشریح کرد و افزود: عنوان اصلی کنفرانس امسال، توسعه و هم‌افزایی در مسیر تحول است. در عین حال محورهای فرعی شامل تحول دیجیتال، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، پرینترهای سه‌بعدی و انرژی‌های پاک تعیین شده است.

وی درباره پنل‌های تخصصی افزود: پنل‌های امسال بر اساس نیازهای صنعت طراحی شده‌اند و شامل تحول دیجیتال و هوشمندسازی توزیع، زنجیره تأمین و ارتباط با تولیدکنندگان، لجستیک و بهینه‌سازی هزینه‌ها، منابع انسانی، برندینگ و بازاریابی، توسعه پایدار و مدیریت مالی است. این پنل‌ها با حضور اساتید بین‌المللی برگزار خواهد شد.

نقش کلیدی صنعت پخش در اقتصاد

در ادامه این نشست حمید محله‌ای، مدیرکل دفتر آماد و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با تأکید بر اهمیت صنعت پخش گفت: «شرکت‌های پخش، سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور هستند که مشکلات توزیع را تا حد زیادی حل کرده‌اند. در 15 سال گذشته پیشرفت‌های خوبی در این حوزه داشته‌ایم و باید به سمت سیستم‌های بهتر و کاهش هزینه‌ها حرکت کنیم. این کنفرانس فرصت مناسبی برای یافتن راهکارهای جدید است.

رویدادی منحصربه‌فرد در زنجیره ارزش غذا و دارو

احمد شیروانی، دبیرکل انجمن ملی صنعت پخش و دبیر اجرایی کنفرانس، این رویداد را تنها رویداد B2B در زنجیره ارزش صنعت غذا و دارو دانست و گفت: این کنفرانس، زیست‌بوم صنعت را از تأمین و تولید تا پخش، خرده‌فروشی و داروخانه‌ها گرد هم می‌آورد. حضور شرکت‌های خودرویی، نرم‌افزاری و بانک‌ها نیز به تقویت این زنجیره کمک می‌کند.

وی افزود: با توجه به برگزاری رویداد در تهران، انتظار حضور گسترده‌تری از فعالان صنعت پخش بویژه مدیران میانی فعال در این صنعت داریم و از رسانه‌ها دعوت می‌کنیم با پوشش خبری، به مشارکت بیشتر کمک کنند.

جزئیات اجرایی و حامیان رویداد ملی صنعت پخش ایران

آریا حمیدیان، مدیرعامل شرکت بهاران تدبیرکیش و مجری برگزاری رویداد هفتم صنعت پخش، اظهار داشت: این رویداد از 24 تیرماه با مراسم افتتاحیه آغاز و سپس نشست‌های تخصصی و همایش‌های جانبی در روزهای 25 و 26 تیر از ساعت 16 تا 18دائر خواهد بود. همچنین فعالیت نمایشگاه طی روزهای مذکور از ساعت 16 تا 21 شب خواهد بود.

وی افزود: تاکنون 95 شرکت برای بخش نمایشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند و حامیان رویداد شامل گروه صنعتی ماموت، آرین دیزل، همکاران سیستم، بانک صادرات ایران، گروه صنعتی گلرنگ، بانک تجارت و سایر فعالان این حوزه هستند. حدود 8 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در دو طبقه ایران‌مال اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت مشارکت کنندگان 100 درصد تکمیل شود.

در ادامه این نشست مرادی در برابر سوالی پیرامون فضای نمایشگاه و موضوعات پنل‌ها پاسخ داد: محور اصلی کنفرانس پیش رو تمرکز بر محتوای علمی است و انتظار می‌رود نمایشگاه نیز با حضور گسترده شرکت‌ها پربارتر شود.

درباره چالش‌های توزیع در صنعت پخش نیز رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران گفت: بزرگ‌ترین مشکل حال حاضر، عدم شناخت کافی از صنعت پخش است. این صنعت در کل زنجیره ارزش نقش دارد و گرانی برخی کالاها به دلیل نبود زنجیره مناسب است. شعار امسال ما هم‌افزایی برای نشر دانش و همکاری بین نهادها است.

شیروانی نیز درباره هوشمندسازی زنجیره صنعت پخش کشور افزود: انجمن ملی صنعت پخش ایران با 2700 عضو، 120 هزار نیروی مستقیم و 4 میلیون مترمربع انبار، نقشی کلیدی دارد. امسال فضایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌ها فراهم شده تا صنعت از دانش آن‌ها بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ