زیرساختهای آموزشی دشتی با مشارکت خیرین تقویت میشود
اقتصاد ایران: دشتی – فرماندار دشتی با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساختهای آموزشی گفت: سرمایهداران و خیرین شهرستان میتوانند از ظرفیت بند «خ» ماده ۲۰ برنامه هفتم توسعه، در ساخت مدارس مشارکت کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، رضا مقاتلی عصر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتی اظهار کرد: مسیر توسعه هر جامعهای از آموزش عبور میکند و هر آنچه امروز در جوامع توسعه یافته محقق میشود، ریشه در نظام آموزشی دارد.
وی با بیان اینکه جلسات شورای آموزش و پرورش باید با حضور فعال و پیشنهادات راهگشا از سوی مدیران ادارات عضو همراه باشد، گفت: از مدیران انتظار میرود در این جلسات شخصاً حضور یافته و همکاری همهجانبه ای با آموزش و پرورش داشته باشند.
فرماندار دشتی با قدردانی از تلاشهای یکساله مجموعه آموزش و پرورش شامل ستادی و همه عوامل آموزشی و غیرآموزشی و اجرایی مدارس شهرستان افزود: استمرار روند رو به رشد آموزش در گرو تقویت ساختار و همچنین استحکام و پایداری نظام آموزشی است.
وی با اشاره به نگاه ویژه رئیسجمهور و استاندار بوشهر به حوزه نوسازی فضاهای آموزشی تأکید کرد: در سطح شهرستان آمادگی کامل داریم تا در زمینه ساخت و نوسازی مدارس، همکاری لازم با مجموعه نوسازی مدارس را داشته باشیم.
مقاتلی با اشاره به وضعیت نامناسب فضاهای آموزشی در شهر خورموج اظهار کرد: بسیاری از مدارس این شهر فرسوده و تخریبی هستند و نیاز فوری به بازسازی دارند.
وی همچنین از خیرین و سرمایهداران شهرستان خواست با استفاده از بند «خ» ماده ۲۰ برنامه هفتم توسعه، به جای پرداخت مالیات، به نام خود مدرسه احداث کنند و در مسیر توسعه پایدار آموزش شهرستان نقشآفرینی کنند.
فرماندار دشتی با تأکید بر ارتقای سطح علمی دانشآموزان و تقویت بنیه آموزشی گفت: همه دستگاهها و شرکتهای منطقه باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: باید به گونهای عمل کنیم که سطح مدارس شهرستان به حدی برسد که خانوادهها برای ثبتنام فرزندان خود در همان مدارس منطقه محل سکونت، احساس مناسب و رغبت کافی برای ثبت نام داشته باشند.
مقاتلی همچنین از عوامل برگزاری موفق مرحله اول کنکور در شهرستان تقدیر کرد و خواستار تداوم همکاری ادارات در مراحل دوم و پیش روی این آزمون شد.
وی با بیان اینکه برگزاری کلاسهای آموزشی باید با مجوز و هماهنگی آموزش و پرورش انجام شود؛ بر ضرورت کیفیتبخشی به کلاسهای اوقات فراغت در سطح شهرستان و دوری از نگاه صرفاً کمّی به این برنامهها تأکید کرد.