فکر حاکمیت در فضای حقیقی یک فریب است
اقتصاد ایران: مشهد - رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فکر حاکمیت در فضای حقیقی یک فریب است، نمیتوانیم در فضای مجازی نباشیم اما مالک فضای حقیقی باشیم، این از امور محال است.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عباس محمدحسنی ظهر سهشنبه در آئین پایانی دومین جشنواره فضای مجازی ارتش در مشهد اظهار کرد: همانگونه که دشمن به دنبال اشغال جغرافیای فضای حقیقی است، به دنبال اشغال فضای مجازی نیز هست چون پیش نیاز حفظ جغرافیای حقیقی، تحت امر گرفتن جغرافیای فکری در فضای مجازی است.
رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در فضای مجازی اگر بنا باشد دشمن را از جغرافیای فکری، فرهنگی، ذهنی و شناختی جامعه هدف دور کنیم، راهی نداریم جز اینکه فضای مجازی را صد در صد در اختیار بگیریم.
وی اظهار کرد: میزان دوام و قوام حکمرانی نظامها به میزان حکمرانی هوشمندانه، دوراندیشانه و حکیمانه نظامها در فضای مجازی بستگی دارد و عمر هر حکومت و نظام بستگی به میزان حضور او در فضای مجازی دارد.
محمدحسنی با بیان اینکه دشمن با استفاده از فضای مجازی در حال تاختن و تاراج سرمایههای امت اسلامی است، افزود: در غزه جان چند میلیون انسان کوچک و بزرگ در خطر است و جلو چشم دیدگان مردم جهان یک ملت را به قربانگاه بردند، اما صدایی از کسی در نمیآید چون دشمنان با استفاده از فضای مجازی چنان روی شناخت و ادراک مردم دنیا کار کردند که شنیدن نسلکشی در غزه برای بیشتر آدمها عادی شده است.
به گفته رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دشمن توانسته است، جغرافیای فکری ما را تاراج و غیرتها را غارت کند.
وی با بیان اینکه اکنون در فضای مجازی مصرف کننده هستیم باید به جایگاه تولید کننده برسیم، افزود: در استفاده از احکام فضای مجازی هم باید سواد و اطلاعات خود را افزایش داده و توانایی لازم در استفاده و مدیریت فضای مجازی را کسب کنیم.
محمدحسنی تاکید کرد: در احکام استفاده از فضای مجازی مشکل داریم و گاهی مطلبی را منتشر میکنیم که طرف مقابل را به طور کامل از زندگی ساقط میکنیم، در حالی که همان کار را در فضای حقیقی انجام نمیدهیم، همه اینها به این علت است که احکام استفاده از فضای مجازی را نمیدانیم.
رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برای هدایت و امامت و جهت دهی الهی در فضای مجازی، بدون جلب اعتماد جامعه هدف ممکن نیست. باید در این فضا جایگاهی پیدا کنیم که امامان جماعت و فعالان فرهنگی در مساجد دارند.