پذیرش نسخ کاغذی هنگام قطعی اینترنت/نحوه مشاهده نسخ الکترونیک
اقتصاد ایران: سازمان بیمه سلامت ایران ضمن تشریح نکاتی درباره نحوه مشاهده نسخ الکترونیک اعلام کرد که در شهرستانها در همه مراکز (پاراکلینیک، داروخانه) پذیرش نسخه کاغذی فقط در زمان قطعی اینترنت بلامانع است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سازمان بیمه سلامت در گزارشی به سوالات بیمهشدگان درباره نسخهنویسی الکترونیکی و نحوه استفاده از آن پاسخ داد که به شرح ذیل است:
نسخه الکترونیک، جایگزینی مدرن برای نسخههای کاغذی است که در آن اطلاعات دارو، آزمایش و ... به صورت الکترونیکی ثبت میشوند. این سیستم با استفاده از بستر اینترنت، فرایند تجویز، دریافت خدمات را ساده و سریعتر میکند. به عبارت دیگر، با نسخه الکترونیک، بیماران نیازی به ارائه دفترچه بیمه به پزشک ندارند و پزشک میتواند با استفاده از کد ملی بیمار، اطلاعات مربوط به او را دریافت کند و نسخه را به صورت الکترونیکی تجویز کند.
چگونه نسخه الکترونیکی خود را مشاهده کنیم؟ برای مشاهده تاریخچه خدمات و تمامی نسخههای الکترونیک و همچنین کد رهگیری نسخهها و دستور پزشک وارد لینک (https://csp.ihio.gov.ir) شوید، پس از ورود به پنل شهروندی در قسمت سمت راست تاریخچه خدمت تمامی نسخه و خدمات ثبت شده به نام بیمه شده قابل رویت است؛ توجه داشته باشید که ورود به پنل هر شخص تنها با شمارهای به نام فرد امکان پذیر است و بررسی تاریخچه استفاده از خدمات برای هر فرد حتماً باید از پنل خود فرد بررسی شود.
در صورت وجود خطا یا اشتباه در نسخه، چه باید کرد؟ پزشک تا 72 ساعت میتواند نسخه الکترونیک ثبت شده را ویرایش کند.
آیا همه مراکز درمانی و داروخانهها نسخه الکترونیک را میپذیرند؟ تمامی مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت ملزم به استفاده از سامانههای نسخه الکترونیکی هستند.
اگر اینترنت یا سیستم مرکز درمانی قطع باشد، چه میشود؟ در شهرستانها در همه مراکز (پاراکلینیک، داروخانه) پذیرش نسخه کاغذی فقط در زمان قطعی بلامانع است. در استان تهران مراکز پاراکلینیک بدون محدودیت موظف به پذیرش نسخه کاغذی هستند ولی داروخانهها تا 20درصد نسخ پذیرش شده به دلیل قطعی اینترنت یا قطعی بیمه سلامت میتوانند نسخه کاغذی را پذیرش کنند.
آیا میتوان نسخه را بهصورت آنلاین به داروخانه ارسال کرد؟ با ارائه کد رهگیری نسخه داروخانه میتواندنسخه را به صورت آنلاین بررسی نماید.
انتهای پیام/