خیران پای کار نهضت مدرسهسازی در چهارمحال و بختیاری هستند
اقتصاد ایران: شهرکرد- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در استان بر نقش خیران مدرسهساز تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، بهمن خدادادی صبح سه شنبه در نشست خبری با موضوع نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و جشنواره خیران مدرسهساز استان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در بدنه دولت و ارکان حاکمیت یکی از ضروریات و امر مهم حوزه حکمرانی است، اظهار کرد: این اهمیت از سوی مقام معظم رهبری و رئیسجمهور ما را موظف میکند که مسئله آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با استناد به بیانات رهبر انقلاب که فرمودند کلید پیشرفت و توسعه کشور در آموزش و پرورش است، ادامه داد: آموزش به عنوان یکی از ارکان و زیرساختهای هر کشور در کنار امنیت و سلامت حائز اهمیت است.
وی با اشاره به آغاز نهضت مدرسهسازی در کشور و استان، افزود: در استان چهارمحال و بختیاری، ۱۵۴ مدرسه تحت پوشش این نهضت ملی قرار گرفته است که از این تعداد، ۸۳ مدرسه سنگی هستند و برنامهریزی برای برچیده شدن این مدارس و جایگزینی با مدارس نوساز در دستور کار قرار گرفته است.
۱۵۴ مدرسه تحت پوشش نهضت مدرسهسازی در استان
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری جایگاه والای خیران مدرسهساز را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: جا دارد این خیران نیکاندیش که تا کنون همکاری بسیار خوبی با آموزش و پرورش داشته و مدارس زیادی را احداث کردند و در اختیار دانشآموزان کشور قرار دادند، در نهضت ملی مدرسهسازی نیز پای کار بیایند.
خدادادی از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره خیران مدرسهساز در استان در یکم تیرماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: این جشنواره رویدادی مهم در راستای عملیاتی کردن نهضت مدرسهسازی به شمار میرود.
وی اظهار کرد: جشنواره خیران مدرسهساز استان با همت ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مجمع خیران مدرسهساز استان برگزار خواهد شد و اطمینان داریم این رویداد، فرصت مهمی است و به استان ما کمک خواهد کرد که بسیاری از مشکلات در حوزه فضاهای آموزشی حل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در پایان بر نقش رسانهها در اجرای هر چه بهتر نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و جشنواره خیران مدرسهساز تأکید کرد و گفت: انتظار داریم که رسانهها پای کار بیایند و در این موضوعات مهم گفتمانسازی داشته باشند.