کفش تبریز یک برند شناخته شده است
اقتصاد ایران: تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کفش تبریز یک برند شناخته شده است، گفت: راهاندازی شهرک صنفی کارگاهی تولید کفش میتواند نقش مؤثری داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر روحی روز سهشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت صنعت کفش در تبریز اظهار کرد: تولید کفش در استان هنوز به شیوهای سنتی انجام میشود و از ماشینآلات بهروز در روند تولید استفاده نمیشود؛ این در حالی است که قیمت تمامشده و کیفیت محصول نهایی باید بهگونهای باشد که قابلیت رقابت با تولیدکنندگان دیگر را داشته باشد.
وی با بیان اینکه کفش تبریز یک برند شناختهشده است، افزود: باید در حفظ و حراست از این برند ارزشمند تلاش بیشتری صورت گیرد.
روحی با تأکید بر لزوم تکمیل زنجیره تولید در حوزه کفش، بر ایجاد یک شهرک صنفی-کارگاهی تولید کفش در کنار شهرک چالیش صنعت در تبریز تأکید کرد و گفت: راهاندازی چنین مجموعهای میتواند نقش مؤثری در تقویت این صنعت و توسعه صادرات ایفا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین به وضعیت ذخایر کالاهای اساسی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در آذربایجان شرقی، خوشبختانه مشکلی از نظر ذخایر کالاهای اساسی و اقلام ضروری وجود ندارد و این اقلام بهصورت مستمر در اختیار مردم قرار میگیرد.
وی با تأکید بر ضرورت تسهیل در روندهای اداری برای حمایت از تولید، تصریح کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید با نگاهی مسئولانه با بخش خصوصی برخورد کنند و با کاهش بروکراسی اداری، زمینه را برای رونق تولید و اشتغال فراهم کنند.
در ادامه این جلسه، بابک محبوب علیلو، دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز با اشاره به اهمیت حمایت از بخش تولید گفت: هدف مشترک تمامی مدیران و دستگاههای اجرایی، کمک به واحدهای اقتصادی برای برداشتن گامهای اساسی در زمینه تولید و اشتغال است.
وی با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی و اصناف باید همزمان با توجه به معیشت مردم صورت گیرد، تأکید کرد: سیاستها و رویکردهای حمایتی باید بهگونهای طراحی و اجرا شوند که هم تولیدکنندگان و هم مصرفکنندگان، بهویژه اقشار کمدرآمد، تحت پوشش حمایت قرار گیرند.