روابط عمومی مرکز ثقل هر سازمان و کلید موفقیت در اطلاعرسانی است
اقتصاد ایران: گرگان-استاندار گلستان با تأکید بر اهمیت جایگاه روابط عمومی آن را بهعنوان قلب تپنده هر سازمان و محور اصلی اطلاعرسانی و فرهنگسازی معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، علیاصغر طهماسبی، ظهر یکشنبه در همایش روابط عمومیهای استان گلستان ضمن تبریک دهه ولایت، عید قربان و عید غدیر، از تلاشهای فعالان حوزه روابط عمومی، قدردانی کرد و گفت: روابط عمومی، مرکز ثقل هر اداره و سازمان است و بدون حضور فعال و حرفهای آنها، انجام امور سازمانها معنا و مفهوم نخواهد داشت.
استاندار گلستان با اشاره به اهمیت بهکارگیری فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی در حوزه خبررسانی افزود: امروزه اطلاعات در کسری از ثانیه در سراسر جهان منتشر میشود و اگر روابط عمومیها نتوانند با این سرعت همراه باشند، اخبار و اطلاعرسانی آنها قدیمی و بیاثر خواهد شد.
طهماسبی با تأکید بر لزوم پیوند روابط عمومی با تمامی پروژههای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان گفت: هیچ کاری نباید بدون اطلاعرسانی دقیق و بهموقع انجام شود و روابط عمومی باید حلقه اتصال همه نهادها و بخشها باشد تا همهگیر شدن اخبار در سطح استان و حتی روستاها محقق شود.
وی همچنین به اهمیت آموزش و حرفهای شدن روابط عمومیها اشاره کرد و افزود: نباید به روشهای سنتی بسنده کنیم؛ باید با مهارتهای روز و آموزشهای تخصصی خود را برای مواجهه نبا چالشهای اطلاعرسانی آماده کنیم.
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات اداری و سرمایهگذاری در استان اشاره کرد و از مدیران روابط عمومی خواست تا صدای مردم و دغدغههای آنها را به مدیران ارشد منتقل کنند تا تصمیمگیریهای بهتری صورت گیرد.
وی ضمن یادآوری تلاشهای دولت در حوزه عمران روستایی و آسفالت بیش از ۳۰۰ روستا، بر ضرورت اطلاعرسانی شفاف و بهموقع این اقدامات تاکید کرد و افزود: هزینههای بیتالمال باید به مردم اطلاع داده شود تا همه بدانند در شرایط تحریم، چه کارهای بزرگی انجام میشود.
طهماسبی در پایان با اشاره به حساسیت کار روابط عمومی، این حوزه را جز مشاغل سخت و حساس کشور دانست و خواستار توجه ویژه مدیران به روابط عمومیها شد و تاکید کرد: باید مدیران نسبت به این بخش مهم سازمانها حساسیت نشان دهند و روابط عمومیها نیز با ارائه گزارشهای دقیق و منسجم، جایگاه خود را تثبیت کنند.