فروش تسلا در اروپا کاهش یافت
اقتصاد ایران: عصر خودرو- فروش «تسلا» در اروپا، در آوریل نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته، با وجود افزایش ۲۷.۸ درصدی فروش خودروهای تمام برقی، ۴۹ درصد کاهش یافت و نسخه ارتقا یافته «مدل وای»، تاثیر چندانی در بهبود وجهه مخدوش شده این برند نشان نداد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، دادههای انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا (ACEA) نشان میدهد که فروش کلی خودرو در اروپا در آوریل، نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته تقریبا ثابت مانده و تنها 0.3 درصد کاهش داشته و قویترین رشد فروش، مربوط به خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی بوده است.
فروش خودروهای «تسلا» در اروپا همچنان رو به کاهش است که نشاندهنده دور شدن مصرفکنندگان از این برند همزمان با تقویت رقابت چینیها و اعتراضات به دیدگاههای سیاسی «ایلان ماسک»، مدیرعامل «تسلا» است.
خودروسازان اروپایی در تلاشند تا هزینههای داخلی را کاهش داده و در بحبوحه تعرفههای آمریکا بر واردات خودرو و کندی اقتصاد جهانی به رقابت بپردازند، اما با وجود کاهش تنشهای تجاری آمریکا و چین، عدم قطعیت بر چشمانداز این صنعت سایه افکنده است.
دادههای انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا نشان میدهد که فروش آوریل در اتحادیه اروپا، انگلیس و اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA) پس از رشد 2.8 درصدی در ماه میلادی گذشته، به 1.07 میلیون دستگاه خودرو کاهش یافته است.
ریجستر خودروهای شرکت دولتی «سایک موتور» (SAIC Motor) چین و «میتسوبیشی» (Mitsubishi) به ترتیب، 24.5 درصد و 22.1 درصد افزایش یافت، در حالی که برای «مزدا» (Mazda) این میزان 24.5 درصد کاهش داشت.
فروش «تسلا» در آوریل، برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته و نسبت به آوریل سال میلادی گذشته، 49 درصد کاهش یافته و ارزش سهمش از کل بازار، تقریبا نصف شده و از 1.3 درصد در سال میلادی گذشته، به 0.7 درصد رسیده است.
فقط در اتحادیه اروپا، بدون احتساب انگلیس و اتحادیه تجارت آزاد اروپا، کل فروش خودرو بر مبنای سالانه، 1.2 درصد کاهش یافت که چهارمین کاهش ماهانه متوالی بود، در حالی که ریجستر خودروهای تمام برقی، پلاگین هیبریدی و برقی هیبریدی (HEV) به ترتیب 26.4 درصد، 7.8 درصد و 20.8 درصد رشد داشت.
وسایل نقلیه برقی که در این بلوک فروخته شدهاند، 59.2 درصد از رجیستر خودروهای سواری در آوریل را تشکیل دادند که نسبت به 47.7 درصد در آوریل سال میلادی گذشته، افزایش یافت.
طبق گزارش رویترز، در میان بزرگترین بازارهای اتحادیه اروپا، کل فروش خودرو در اسپانیا و ایتالیا به ترتیب 7.1 درصد و 2.7 درصد افزایش یافت، در حالی که در فرانسه و آلمان، 5.6 درصد و 0.2 درصد کاهش یافت. در بریتانیا، ریجستری 10.4 درصد کاهش یافت.