سه مدل خودروی هیبرید لاکچری بنتلی رونمایی شد+عکس
اقتصاد ایران: بنتلی موتورز از سه مدل جدید در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت انگلیسی بنتلی موتورز از سه مدل جدید در نمایشگاه خودروی شانگهای 2025 رونمایی کرد.
مدلهای معرفیشده شامل نسخههای Azure از خودروهای Continental GT، Continental GT Convertible و Flying Spur هستند. این نسخهها نهتنها نشانگر تکامل طراحی و تجمل در زبان بنتلیاند، بلکه میزبان پیشرانه هیبریدی جدید و قدرتمند این برند نیز هستند.
این سیستم محرکه جدید، ترکیبی از یک موتور V8 به حجم 4.0 لیتر و یک موتور برقی پرتوان است که در مجموع 680 اسب بخار قدرت و 930 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند—رقمی که این سدانها و کوپههای لوکس را در ردهای فراتر از عملکرد صرف قرار میدهد.
فرانک-استفن والیزر، مدیرعامل بنتلی موتورز، گفته است: «این مدلها کاملاً با خواستههای مشتریان ما در بازار چین همخوانی دارند.» او همچنین چین را یکی از مهمترین بازارهای جهانی برای بنتلی دانست؛ بازاری که هماکنون نیز شاهد عرضه خودروهای لوکس بومی با برچسب قیمتی بیش از 1 میلیون یوان (137 هزار دلار) و فناوریهای پیشرفته است.
والیزر با اشاره به خلاقیت و دانش فنی چشمگیر خودروسازان چینی گفت: «این نوآوریها الهامبخشاند، اما ما آنها را رقیب مستقیم نمیدانیم. برای یک برند لوکس، فقط مشخصات فنی کافی نیست؛ چیزی فراتر از آن نیاز است—یک برند با اصالت.»
بنتلی همچنین اعلام کرد که راهکارهای دیجیتال خود را برای بازار چین بومیسازی کرده و اپلیکیشن "My Bentley App Studio" را توسعه داده است—پلتفرمی که خدماتی مانند ناوبری، استریمینگ و پرداختهای دیجیتال رایج در چین را بهطور مستقیم با خودرو یکپارچه میکند.
در حوزه الکتریکیسازی، والیزر تأیید کرد که بنتلی در حال آمادهسازی یک مدل کاملاً جدید برقی برای سال 2027 است. این خودرو جایگزین هیچیک از مدلهای فعلی نخواهد بود و بخشی از برنامه گستردهتر برند برای تبدیل کامل به برند تمامبرقی تا سال 2035 خواهد بود.
وی در خصوص نوسانات بازار، بنتلی موضع قاطعانهای اتخاذ کرده است. والیزر گفت: «ما بههیچوجه با تخفیف دادن، به دنبال بالا بردن حجم فروش نیستیم. ما از اصولمان محافظت میکنیم و برند خود را حفظ خواهیم کرد.»
او همچنین با اشاره به چالشهایی نظیر تعرفهها تصریح کرد که تولید محدود بنتلی امکان انتقال خطوط تولید به کشورهای دیگر را نمیدهد و تولید همچنان در بریتانیا ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/