خودروسازان سنگ تمام گذاشتند
اقتصاد ایران: عصر خودرو- خودروسازان در نمایشگاه خودرو شانگهای، تجربیات سینمایی و آشپزخانههای کوچک خود را تبلیغ کردند.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تولیدکنندگان خودرو که به دنبال خودنمایی در بازار خودرو چین هستند، در نمایشگاه خودرو شانگهای از خودروهایی رونمایی کردند که برای کاربران، سرگرمیهای جالب، دستگاه کنترل عطر، یخچال داخل خودرو و حتی تجهیزات پختوپز را فراهم میکنند.
بزرگترین و برقیترین بازار خودروی جهان در یک جنگ قیمتی بیرحمانه گرفتار شده و این در حالی است که اختلافات تجاری با آمریکا و تعرفههای خودروهای برقی در اروپا، تمرکز را بر بازار داخلی، افزایش داده است.
«لی شیانگ»، در شرکت تولیدکننده خودروهای برقی «نیو»، ضمن نمایش کابین دیجیتال چهاربعدی کراساوور کوپه «ای تی 9» (ET9) با قیمت 780 هزار یوان (107 هزار و 26 دلار)، گفت: مشتریان چینی از نوآوری و فناوریهای جدید، سطح انتظار بسیار بالایی را دارند.
این خودرو هنگام تماشای فیلم یا بازی در حالت پارک، همراه با حرکت روی صفحه نمایش حرکت میکند و میلرزد. صندلیهای ماساژور و تنظیمات عطر، تجربه چندحسی را افزایش میدهند.
«لی» گفت: سرعت بهبود محصولات در بازار چین بسیار بسیار زیاد است. بنابراین سرعت عرضه محصولات ما در واقع دو یا سه برابر سریعتر از برندهای قدیمی است. او افزود که طی دو روز اول نمایشگاه شانگهای، ویژگیهای «ای تی 9» را به بسیاری از مدیران خودروهای خارجی نشان داده است.
بیش از 100 مدل خودرو و خودروی مفهومی در این نمایشگاه رونمایی شده و برای دیدن ماشین پرنده آزمایشی شرکت «اکسپنگ» که یک پهپاد حمل مسافر است، جمعیت زیادی به این نمایشگاه آمدند.
تنظیمات عطر داخل خودرو، یک افزودنی محبوب به چندین مدل، از جمله مدلهای برند لوکس لکسوس تویوتا موتور بود. «مدل جدید ای اس» ( ES) این برند ژاپنی شامل یک سیستم عطر با رایحه بامبو است.
«شاسی بلند راکس 01» (Rox 01)، خودروی لوکس همه کاره با قیمت 299 هزار و 900 یوان، قصد دارد با اضافه کردن آشپزخانه به عقب خودرو و قیمت 4999 یوان، از روند کمپینگ و فعالیتهای خارج از منزل بهره ببرد.
طبق گزارش رویترز، آشپزخانه داخل خودرو که به نمایش گذاشته شده بود، شامل یخچال، سیستمی برای گرم کردن آب در سه ثانیه و امکاناتی برای تهیه چای، قهوه و درست کردن غذا بود.