روایت کرامت در آیینه هنر

اقتصاد ایران: کرج- رئیس حوزه هنری البرز گفت: حوزه هنری به دلیل دسترسی به ابزارهای هنری و رسانه‌ای، توانایی تأثیرگذاری بر مخاطبان گسترده‌ای را دارد و اشاعه دهه کرامت می‌تواند به تقویت هویت دینی کمک کند.

محمد مهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دهه کرامت، دوره‌ای ده‌روزه از اول ذی‌القعده (ولادت حضرت معصومه (س)) تا یازدهم ذی‌القعده (ولادت امام رضا (ع))، به‌عنوان فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی، کرامت انسانی، و ارزش‌های دینی در ایران نامگذاری شده است.

وی در خصوص چیستی دهه کرامت و اهمیت آن افزود: دهه کرامت به دلیل تقارن با ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، دو شخصیت برجسته در فرهنگ شیعی، به‌عنوان فرصتی برای ترویج مفاهیم کرامت، سخاوت، و هدایتگری دینی شناخته می‌شود و نامگذاری این دهه به «کرامت» به دلیل بزرگواری و نقش این دو شخصیت در تقویت هویت شیعه اثنی‌عشری و تبدیل ایران به مرکز تشیع است.

همچنین وی بیان کرد: ارتباط دهه کرامت و حوزه هنری را می‌توان در چند سطح هم راستایی اهداف، تقویت هویت دینی، ایجاد نشاط معنوی و گسترش پیام کرامت تحلیل کرد.

مهرابی یادآور شد: دهه کرامت با هدف ترویج کرامت انسانی، سبک زندگی اسلامی، و معارف رضوی برگزار می‌شود و حوزه هنری نیز با تولید آثاری که ارزش‌های دینی را به زبان هنر بیان می‌کنند، در راستای این اهداف عمل می‌کند و برای مثال، تولید نماهنگ‌ها و فیلم‌های مستند با مضامین رضوی، به تقویت هویت دینی و فرهنگی جامعه کمک کرده و تولید آثاری با مضامین رضوی به تعمیق پیوند مخاطبان، به‌ویژه نسل جوان، با فرهنگ شیعی کمک می‌کند و برنامه‌های هنری مانند کنسرت‌های موسیقی مذهبی یا اکران فیلم‌های دینی، فضای شاد و معنوی را در جامعه ترویج می‌دهند و مفاهیم کرامت و سخاوت، که از اصول محوری دهه کرامت هستند، از طریق داستان‌ها، شعرها، و تصاویر به مخاطبان منتقل می‌شوند.

رئیس حوزه هنری البرز اذعان داشت: حوزه هنری به دلیل دسترسی به ابزارهای هنری و رسانه‌ای، توانایی تأثیرگذاری بر مخاطبان گسترده‌ای، به‌ویژه نسل جوان، را دارد و اشاعه دهه کرامت می‌تواند به تقویت هویت دینی کمک کند در واقع هویت دینی و فرهنگی جامعه را تقویت کند و نشاط معنوی را در قالب شادمانه‌های حلال ترویج دهد، مفاهیم کرامت و سخاوت را به‌عنوان ارزش‌های اسلامی در جامعه نهادینه کند و پیوند عاطفی و معنوی با اهل بیت (ع) را تعمیق ببخشد.

مهرابی یادآور شد: فرصت بهره گیری از رسانه‌های نوین، کمپین‌های فضای مجازی و پادکست و محتوای صوتی و همچنین اپلیکیشن‌های فرهنگی می‌تواند به گسترده شدن و پیوند دهه کرامت با نسل جدید مثمر الثمر باشد و در واقع طراحی کمپین‌های آنلاین با هشتگ‌هایی مانند #دهه_کرامت یا #کرامت_رضوی برای انتشار کلیپ‌های کوتاه، اینفوگرافیک‌ها، و داستان‌های مصور در پلتفرم‌های اجتماعی. این کمپین‌ها می‌توانند با مشارکت اینفلوئنسرهای فرهنگی اجرا شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ