"ربوکاپ" کلید توسعه رباتیک در صنایع کوچک ایران
اقتصاد ایران: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: علم رباتیک و ربوکاپ فقط در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد و در صنایع کوچک و متوسط چندان کارایی ندارد به همین دلیل برگزاری مسابقاتی همانند ربوکاپ، میتواند به این صنایع کمک کند.
دکتر علیرضا رضایی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، کارگزار فن بازار شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز در گفت ,گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: امروزه علم رباتیک و ربوکاپ در دنیا در صنایع بزرگ و کوچک کاربردهای مختلفی دارد اما متاسفانه این علم در ایران فقط در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد و در صنایع کوچک و متوسط چندان کارایی ندارد به همین دلیل برگزاری مسابقاتی همانند ربوکاپ که امسال نوزدهمین دوره آن برگزار شد میتواند به صنایع کوچک که توسط 4 تا 5 نفر اصلی؛ به عنوان مدیر اداره میشود کمک کند تا این افراد با کاربردها و قابلیتهای رشته رباتیک آشنا شوند و به مرور زمان از قابلیتهای این حوزه در صنعت خاص خودشان بهره بگیرند.
وی افزود: زمانی که یک صنعت قصد استفاده از این خدمات را دارد باید از نیروهای جوان بهره بگیرد زیرا این تکنولوژی کاملا جوان است از اینرو ضرورت دارد نیروهای جوان کشور تشویق شوند تا به این سمت و سو گرایش پیدا کنند. مسابقات ربوکاپ یکی از این راه کارهاست؛ مسابقاتی که قدمت چندین ساله دارند و بچهها با حضور در آن انگیزه پیدا میکنند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: هرچند شاید اکثر بچهها فقط به دید مسابقه این کار را مشاهده میکنند اما باید کاربردهای جنبی این نوع همایشها را نیز بدانند. خوبی پنلهایی که در کنار این مراسمها برگزار میشود این است که بچهها میتوانند در پنلهای تخصصی شرکت کنند و کاربردهای آن در صنایع مختلف را جویا شوند.
وی به چالشهای این بخش اشاره کرد و گفت: متاسفانه اغلب جوانان این حوزه پس از مدتی مهاجرت میکنند و ما باید نیروی جایگزینی برای این افراد توانمند پیدا کنیم به همین دلیل باید مسیرهایی شبیه این رویدادها در کشور داشته باشیم تا دوباره نیروهای تازه نفس جایگزین شوند. در واقع این مسیر باید مانند مسیر رودخانه ضمن خروجی، ورودیهای مختلف نیز داشته باشد.
رضایی یادآور شد: یکی از راهکارهای پیشگیری از این مسئله این است که بچهها وارد چنین مسیری شوند البته در کنار آن باید حمایتها و تشویقهای دولتی هم باشد. اگر تشویقهای دولتی نباشد صنایعمان به این سمت گرایش پیدا نمیکنند؛ صنعتی که پول در میآورد و کار خودش انجام میدهد، وارد فرآیندهای جدید نمیشود مگر اینکه یکسری خدمات تشویقی بلاعوض در این صنعت به وجود آید.
انتهای پیام/
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه