ضرورت حفظ ویژندهای صدا و سیما/ جنابخان را بحرانی نگه داشت
اقتصاد ایران: رئیس صداوسیما در جریان بازدید از پشت صحنه برنامه «۱۰۰۱» بر ضرورت حفظ ویژَندهای صداوسیما تأکید کرد و گفت: خلاقیت و پیگیری آقای بحرانی و اعتماد و شجاعت رسانه ملی سبب شد شخصیت جنابخان به حضور و حیات خود ادامه دهد و همچنان با چند نسل همراه شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی در بازدید از بخشهای مختلف استودیوی برنامه «1001» بر ضرورت توجه به هویت ملی و عدالت در پوشش رسانهای تأکید کرد و «1001» را نمونهای موفق از ترکیب سرگرمیبا این مؤلفهها دانست.
رئیس صداوسیما با تشریح شرایط ویژه برنامهسازی در رسانه ملی، «1001» را تجربهای موفق و قابلتوجه عنوان کرد و گفت: امروز ذائقه مصرف رسانهای مخاطبان در سراسر جهان بهسرعت در حال تغییر است و فضای مجازی، همزمان فرصت و چالشی جدی برای رسانههای سنتی مانند تلویزیون ایجاد کرده است. چالشهای معیشتی و اقتصادی در جامعه، در کنار تغییر الگوی مصرف رسانهای، از دیگر عوامل دشواری تولید محتوای جذاب و سرگرمکننده است.
جبلی دستور کار پیشروی رسانه ملی را رویکرد تحولی این دستگاه فرهنگی بر پایه هویتمحوری و عدالتگستری عنوان کرد و افزود: تحول در رسانه ملی با تکیه بر هویت بومی و نمایش تنوع فرهنگی ایران ممکن است. رسانه ملی باید با محوریت هویت و عدالت، تصویری فراگیر از تمامی اقوام و فرهنگهای ایرانی ارائه دهد؛ اما جهانیشدن و امپراتوری رسانهای کشورهای سلطهگر، هویت فرهنگی ما را تهدید میکند که گریزی از مقابله با این چالش نیست.
وی با تأکید بر تفاوت مخاطبان امروز با دهههای گذشته، گفت: افزون بر این چالشها، جلب رضایت مخاطب کنونی، نیازمند خلاقیت و نوآوری است. برنامه «1001» توانسته است با ترکیب هنر، سرگرمی و پیامهای هویتی، گامهای مؤثری بردارد و در مقابله با چالشهای ذکرشده، تا حدود زیادی سربلند باشد.
رییس صداوسیما از استقبال گسترده از این برنامه در فضای مجازی و سکوهایی مانند تلوبیون خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تداوم این روند، شاهد رکوردهای جدیدی در فصلهای آینده باشد.
جبلی همچنین با اشاره به شخصیتهای محبوبی مانند جنابخان، بر ضرورت حفظ ویژَندهای صداوسیما تأکید کرد و گفت: خلاقیت و پیگیری آقای بحرانی و اعتماد و شجاعت رسانه ملی سبب شد شخصیت جنابخان به حضور و حیات خود ادامه دهد و همچنان با چند نسل همراه شود.
تبلور مأموریتهای اساسی سازمان در یک برنامه
محسن برمهانی، معاون سیمای رسانه ملی نیز بیان کرد: این برنامه ثابت کرده مأموریتهای قرارگاهی، آوردگاهی و دانشگاهی رسانه ملی بهخوبی میتوانند با مأموریت آسایشگاهی آن ممزوج شوند. کارهایی مثل «1001» نشان داد که میتوان مردم را سرگرم کرد و درعینحال، حرفی برای گفتن داشت، آموزش داد، پویشهای اجتماعی راه انداخت، قهرمانان را به مخاطبان یادآوری کرد و… . این برنامه را میتوان نمونهای از طرح و اجرای درست دانست که در مسیر سند تحول رسانه ملی حرکت میکند.
فریدالدین نیکجو (تهیهکننده)، محمد بحرانی (صداپیشه جنابخان) و دیگر دستاندرکاران «1001» نیز با بیان نظرات و درخواستهای خود درخصوص بهبود کیفیت و جذابیت برنامه، بر لزوم انعکاس هرچه بیشتر دغدغههای مردم در قالب چنین برنامههایی با حمایت مدیران رسانه ملی تأکید کردند.
در این بازدید که یکشنبهشب (31 فروردینماه 1404) انجام شد، جمعی از مدیران صداوسیما ازجمله محمدرضا خوشرو (مدیر شبکه نسیم) و حسین قرایی (مدیرکل روابط عمومی) نیز پیمان جبلی (رئیس رسانه ملی) را همراهی کردند.
انتهای پیام/