ورود ماسک به سیاست و آغاز مشکلات تسلا
اقتصاد ایران: عصر خودرو- مدتی است مدل جدید Tesla Model Y معرفی شده است. این خودرو از بدو ورود به بازار در سال ۲۰۲۰ به پرفروشترین کراساوور برقی جهان تبدیل شد، در بازه قیمتی خود با برد مسافت، امکانات و ویژگی های فوقالعادهای داشت و عملا رقیبی برای آن وجود نداشت. اگر بازار و برند های چین را حساب نکنیم، هنوز هم مدل هایی مثل Jaguar I-Pace و Audi E-Tron به گرد پای فروش تسلا نمیرسند.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو »، مدل اول بعد از حدود 5 سال و فروش نزدیک به 2.4 میلیون دستگاه نیاز به آپگرید داشت و حالا مدل جدید هم با به روز رسانی هایی مثل برد مسافت بیشتر، گرمکن و سرد کن استاندارد صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب و نمایشگر سرگرمی ردیف پشت، همچنان جایگاه یک خودروی بنچمارک را تحت اختیار دارد.
پس از نزدیک به 5 سال پادشاهی، خودرو Tesla Model Y سال پر تنش و سختی خواهد داشت.
دو عامل اصلی روی فروش این خودرو تاثیر خواهد گذاشت: اول اینکه Tesla Model Y یک مدل فوقالعاده مهم در صنعت خودرو های الکتریکی است و به احتمال در چند سال آینده هم به عنوان بنچمارک در عرصه کراساوور های برقی باقی بماند که البته بازار چین مستثنی است. عامل دوم این است که آینده این خودرو بخاطر مدیرعامل شرکت تسلا یعنی ایلان ماسک در هالهای از ابهام قرار دارد.
اخیرا فعالیت های سیاسی و دخالت ایلان ماسک در مسائل بینالمللی خارج از تکنولوژی موجی از خشونت و تردید در میان طرفداران این برند ایجاد کرده است.
هنوز مشخص نیست که آیا خوب بودن Model Y جدید باعث میشود خریداران مسائل مربوط به ایلان ماسک را کنار بگذارند و برای خرید اقدام کنند یا نه.