توسعه اقتصاد دیجیتال در سال «سرمایه گذاری برای تولید»
اقتصاد ایران: کرج - مدیر حوزه هنری استان البرز گفت: تمرکز بر اقتصاد دیجیتال و استفاده از پلتفرم های آنلاین راهی کمهزینه و مؤثر برای افزایش دسترسی و درآمدزایی در سال «سرمایه گذاری برای تولید» است.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، محمد مهرابی با بیان این مطلب گفت: شعار سال، که هر ساله توسط رهبر انقلاب اسلامی تعیین میشود، بهعنوان راهبردی کلان برای جهتگیری فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مطرح میشود و در سالی که با عنوان «سرمایهگذاری برای تولید» نامگذاری شده، تأکید بر تقویت زیرساختهای باید در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: مفهوم شعار سال بر لزوم جذب سرمایههای داخلی و خارجی برای تقویت چرخه تولید تأکید دارد و تولید چرخه اقتصادی و موتور محرک کشور است از طرفی تولید فقط به کالاهای مادی محدود نمیشود، بلکه شامل تولیدات فرهنگی و هنری نیز میشود.
همچنین وی ادامه داد: تولید در عرصه هنری بر اساس نیازهای فرهنگی میتواند بخشی از آموزش جامعه را برعهده بگیرد برای مثال، تولید فیلمهایی با مضامین ملی و دینی که قابلیت عرضه در بازارهای بینالمللی را داشته باشند، حتی میتواند منبع درآمدی پایدار ایجاد کند.
مهرابی در خصوص جذب سرمایه برای پروژههای هنری تصریح کرد: شعار سال، حوزه هنری را به سمت همکاری با بخش خصوصی و جذب سرمایهگذاران برای پروژههای بزرگ هنری سوق میدهد و این نهاد میتواند با ارائه طرحهای توجیهی قوی، سرمایههای مردمی و سازمانی را به سمت تولید محصولات فرهنگی هدایت کند و از طرفی سرمایهگذاری در تولید آثاری که قابلیت رقابت در عرصه بینالمللی را دارند، میتواند جایگاه ایران را در دیپلماسی فرهنگی تقویت کند.
وی خاطر نشان کرد: گسترش همکاری با بخش خصوصی باید در اولویت قرار گیرد و در واقع تمرکز بر اقتصاد دیجیتال یعنی استفاده از پلتفرمهای آنلاین برای عرضه آثار هنری، راهی کمهزینه و مؤثر برای افزایش دسترسی و درآمدزایی است.
این مسئول یادآور شد: باید گفت شعار «سرمایهگذاری برای تولید» فرصتی است تا حوزه هنری با بازتعریف نقش خود، از یک نهاد صرفاً فرهنگی به یک بازیگر فعال در اقتصاد خلاق تبدیل شود.